Posledné dva týždne roku 2017 poznačili tragédie: Na železniciach zahynulo 5 ľudí

Počas posledných dvoch týždňov roku 2017 zaznamenali Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) štyri zrážky civilnej osoby s vlakom. Vo všetkých prípadoch vlak osobu usmrtil.

Ilustračný obrázok k článku Posledné dva týždne roku 2017 poznačili tragédie: Na železniciach zahynulo 5 ľudí
Zdroj: TASR

K tragickým udalostiam došlo v železničných úsekoch Bytčica – Žilina, Poprad – Tatry – Vydrník, Alekšince – Rišňovce a v železničnej stanici Bratislava – Petržalka. Okrem toho bola v železničnej stanici Hlohovec nájdená na staničnej lavičke mŕtva osoba.

V úseku Čadca – Turzovka a v železničnej stanici Pribeta boli podľa hovorkyne ŽSR Martiny Pavlikovej spozorované osoby so samovražednými úmyslami. V oboch prípadoch sa situáciu podarilo vyriešiť privolanej policajnej hliadke.

V 51. týždni sa v úseku Sládkovičovo – Senec zrazilo na priecestí nákladné auto s vlakom. Rušňovodič osobného vlaku zraneniam na mieste podľahol. K stretu s vlakom na železničnom priecestí došlo i v 52. týždni. Do kolízie sa v úseku Vyšné Hágy – Štrbské Pleso dostalo osobné auto. Nehoda sa obišla bez zranení.

„Na železničných priecestiach označených dopravnou značkou Stoj, daj prednosť v jazde! je vodič povinný zastaviť vozidlo na takom mieste, z ktorého má náležitý rozhľad na trať. Musí dbať na to, aby vozidlo nezasahovalo do priechodného prierezu koľaje, kde by mohlo byť zachytené prechádzajúcim koľajovým vozidlom,“ upozornila hovorkyňa ŽSR.

V prípade uviaznutia vozidla na priecestí je podľa Pavlikovej potrebné zavolať integrovaný záchranný systém na telefónne číslo 112 a nahlásiť jedinečné identifikačné číslo priecestia umiestnené na zadnej strane výstražníkov alebo dopravného značenia a vykonať opatrenia na varovanie rušňovodiča koľajového vozidla.

Ak dôjde k zastaveniu vozidla na priecestí, spustí sa svetelná výstraha a zatvoria sa závory, je potrebné spustené závory bez váhania preraziť, zdôraznila hovorkyňa ŽSR. Za krátku chvíľu totiž vojde na priecestie vlak alebo iné koľajové vozidlo, ktorého hmotnosť býva niekoľko stoviek ton, brzdná dráha stovky metrov a ktorého rušňovodič nemá v drvivej väčšine prípadov žiadnu šancu pred prekážkou zastaviť.

Foto: ilustračné

Zdroj: TASR

Odporúčame