Regióny Zo Slovenska

Pred 34 rokmi začali tunelom pod Bratislavským hradom premávať električky

Písal sa dátum 1. september 1983, keď električky začali pravidelnú prevádzku cez tunel. Viete, ktoré linky prešli tunelom ako prvé?

Ilustračný obrázok k článku Pred 34 rokmi začali tunelom pod Bratislavským hradom premávať električky
5
Galéria
Zdroj: TASR

Tunel pod Bratislavským hradom slúžil od svojho otvorenia v roku 1949 až do roku 1981 ako cestný tunel. Električky ním začali premávať pred 34 rokmi.

Výstavba trate

Výstavba električkovej trate cez tunel sa plánovala už v 70. rokoch minulého storočia v rámci prepojenia východu a západu Bratislavy. Prvou časťou tohto prepojenia bola trať cez Obchodnú ulicu, ktorá bola uvedená do prevádzky v lete 1981.

Druhá časť cez Kapucínsku ulicu a tunel sa začala realizovať koncom roka 1981. Od 2. decembra 1981 bol tunel uzatvorený pre všetku dopravu a začali sa stavebné práce.

Prvé linky

Nová trať bola slávnostne uvedená do prevádzky 29. augusta 1983. Pri tejto príležitosti tunelom prešli do Karlovej Vsi a späť tri električky. Okolie novej trate však ešte nebolo definitívne upravené, koľajisko nebolo zadláždené a ani podchod na Kapucínskej nebol dokončený.

Až o tri dni neskôr – 1. septembra 1983, začali električky pravidelnú premávku cez tunel. Prvými linkami cez tunel boli linky č. 5, 6, 7 a 9. Od 23. septembra 1983 sa k nim pridala aj linka č. 1 z Hlavnej stanice do Dúbravky.

Požiar električky

Najvážnejšou udalosťou počas prevádzky električiek v tuneli bol v roku 1985 požiar električky idúcej na linke č. 5 smerom do Karlovej Vsi. Udalosť si nevyžiadala obete na životoch, ale električka bola požiarom úplne zničená a následne vyradená.

K ďalšej kurióznej situácii došlo, keď prechádzajúcu električku zasiahol odtrhnutý cencúľ v tuneli a prerazil jej strechu. Aj táto udalosť si, našťastie, vyžiadala len materiálnu škodu.

Ilustračný obrázok

Zdroj: bratislava.dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM