Svet o Slovensku

SVET O SLOVENSKU: Kofola zatvára závod. Chce vyrábať zdravšie

Obľúbený kolový nápoj, ktorý je doma takmer národným symbolom, chce radikálne zmeniť svoje zameranie. Netreba sa však báť, Kofole ešte neodzvonilo.

Ilustračný obrázok k článku SVET O SLOVENSKU: Kofola zatvára závod. Chce vyrábať zdravšie
Zdroj: Kofola

Kto by si vedel predstaviť leto na slovenských kúpaliskách alebo jazerách bez pohára Kofoly… Je to síce česká značka, ale Slováci ju vďaka dlhoročnej spoločnej histórii berú ako vlastnú. Svieži hnedý bublinkový nápoj sa úspešne predáva aj v Slovinsku, Chorvátsku, či Poľsku. A práve u našich severných susedov Kofola aktuálne zatvára jeden zo svojich závodov a zároveň robí akvizície na Slovensku. Informuje o tom český portál ihned.cz .

Treba šetriť

“Prepúšťanie sa dotkne až 136 zamestnancov a ponúknu im možnosť premiestniť sa inam v rámci skupiny Kofola… ďalej už bude firma vyrábať v Poľsku len vo svojom závode v Kutne,” cituje český portál Jiřího Vlasáka z predstavenstva Kofoly. Dôvodom zatvorenia fabriky v meste Grodziska Wielkopolski je snaha šetriť. “Poľskí spotrebitelia sú v porovnaní s inými trhmi strednej Európy citlivejší na cenu. Takže je tam aj väčší tlak vyrábať čo najlacnejšie,” píše ihned.cz. Zároveň dodáva, že Kofola má tiež iné, oveľa zdravšie plány.

Slovenská akvizícia

“V budúcnosti sa Kofola chce zamerať na výrobu zdravších potravín. Preto kúpila slovenskú značku Premium Rosa, ktorá v Poľsku predáva sirupy, džúsy, džemy a výrobky z liečivých rastlín,” prezrádza portál. Jiří Vlasák dodáva, že v podobnom duchu budú pokračovať aj ďalej: “Hľadáme zdravšie príležitosti a lokálne značky. Zvažujeme plány na expanziu, vidíme v tom príležitosť.” Pohltenie slovenskej značky Premium Rosa nie je prvou firemnou akvizíciou tohto typu. Už v roku 2013 začala Kofola v Česku predávať aj ovocné šťavy, keď pohltila značku Ugo a neskôr fresh bary Mangaloo.

Portál vysvetľuje, že ide o prirodzený následok celosvetového trendu poklesu záujmu o kolové nápoje, ktoré nie sú práve najzdravšie. Napríklad gigantovi Coca-Cole klesajú zisky už dlhodobo. Medziročne zarobila táto legendárna značka o 11 percent menej. Stále je to však úctyhodných 9,12 miliardy dolárov.

Naopak, zvyšovať zisky sa darí jej odvekému konkurentovi PepsiCo. “Firma uviedla, že za tým stoja práve jej investície do výroby zdravších nápojov a snackov, ktorých predaj už tvorí viac ako 45 percent tržieb spoločnosti.”

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM