SVET O SLOVENSKU: Zasa sme v cudzine na posmech...

Takto si to Ficova vláda určite nepredstavovala – náš národný slogan je v zahraničí na smiech, aj keď jeho cieľ bol presne opačný. Snaha spropagovať Slovensko ako modernú a zaujímavú krajinu sa zrejme nepodarila.

Ilustračný obrázok k článku SVET O SLOVENSKU: Zasa sme v cudzine na posmech...
Zdroj: TASR

Objavil sa už druhý významný britský denník, ktorý si strieľa z národného sloganu – „Slovensko: Dobrý nápad.“ Koncom minulého roka to bol The Telegraph, ktorý priniesol vo svojej cestovateľskej rubrike rozsiahly článok s názvom „22 vecí, ktoré ste nevedeli o Slovensku – krásnej krajine s otrasným sloganom.“ A aktuálne sa na túto názorovú stranu pridal aj Independent, ktorý vyšiel s titulkom „Sú toto tie najbizarnejšie turistické slogany na svete?“ Do zoznamu nevydarených pokusov o propagáciu vlastnej krajiny zaradil aj Slovensko.

Veľmi sa s tým nepárali

Hrdých Slovákov trochu môže utešiť, že nie sú sami, ktorí čelia medzinárodným posmeškom. Britský Independent píše, že nedávno zverejnilo svoj čudesný národný slogan aj Thajsko – „Otvorení novým odtieňom.“ Nechápete, čo tým chceli povedať? Nevadí, nie ste sami. „Cieľom malo byť poukázať na rozmanitosť turistov, ktorí prichádzajú do tejto juhovýchodoázijskej krajiny. Mnohí si však márne lámu hlavu nad tým, čo to vlastne má vyjadrovať…,“ uvádza britský denník.

Vzápätí Independent ponúka svojim čitateľom prehľad ďalších turistických hesiel rôznych krajín sveta, ktoré pôsobia „trochu divne.“ A hneď prvý v rade stojí slogan „Slovensko: Dobrý nápad.“ Britský denník to zhodnotil stručne – „s vymýšľaním tohto priamočiareho sloganu sa asi marketingoví experti na Slovensku veľmi nepárali.“

Zároveň však nasledujú aj slová uznania. „Úprimne, je dobrý nápad navštíviť Slovensko s jeho úžasnými Vysokými Tatrami, divokou prírodou, malou ale krásnou Bratislavou a Košicami, čo sú nedocenené historické mestá, ktoré kedysi patrili medzi najväčšie v Československu.“

Čo tým chceli povedať?

Pri niektorých nápadoch sa človek naozaj chytá za hlavu. „El Salvador: 45-minútová krajina.“ Independent to komentuje slovami, že treba oceniť minimálne úprimnosť predstaviteľov tejto krajiny. Ale snažiť sa upútať turistov tým, že zdôrazníte maličkú rozlohu svojej krajiny, môže byť trochu kontraproduktívne – pokiaľ vašim cieľom nie je dosiahnuť, aby od vás čo najskôr odišli.

Ďalšie slogany sú zvláštne pre slovnú hračku, ktorú je možné pochopiť len v angličtine. Napríklad náš východný sused si zvolil: „Ukraine: It’s all about U.“ Voľne sa to dá preložiť ako „Ukrajina: Je to celé o vás.“ Podľa denníka má táto bývalá sovietska republika veľa pekných miest, ktorými môže očariť, ale národný slogan im nevyšiel.

Ďalšími príkladmi sú „Uganda: Ste vítaní,“ „Belize: Zvedavé miesto,“ "Kiribati: Pre cestovateľov,“ alebo „Taiwan: Srdce Ázie.“ Ešte šťastie, že v konečnom dôsledku to nie je národný slogan, ktorý má najväčší vplyv na atraktivitu krajiny pre turistov. Ale môže o nej čo – to napovedať.

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk

Odporúčame