Webnoviny - Svet

Všetci klienti skrachovanej cestovky sú už doma

WEBNOVINY.SK

BRATISLAVA 28. júla (WEBNOVINY) – Klienti skrachovanej cestovnej kancelárie (CK) Tomi Tour sú už doma. Informovala dnes o tom hovorkyňa spoločnosti Union poisťovňa, a. s. Judita Smatanová. Táto poisťovňa mala na starosti v rámci poistnej udalosti návrat 3396 klientov CK Tomi Tour zo zahraničia, kam vycestovali pred vyhlásením úpadku. „Ide o najväčšiu poistnú udalosť v poistení insolventnosti cestovných kancelárií a najväčšiu jednotlivú poistnú udalosť v porevolučnej histórii poisťovníctva,“ uviedla Smatanová.

Ako ďalej uviedla hovorkyňa, poisťovňa zabezpečila 24 lietadiel pre klientov z 10 destinácií Európy a Severnej Afriky a 11 autobusov z Talianska a Chorvátska späť do vlasti podľa plánovaných odchodov. "Poslední klienti boli dnes po polnoci bezpečne prepravení z egyptských letovísk Sharm El Sheikh a Taba späť do Prahy. Celkové náklady za repatriáciu klientov, vrátane nákladov na zabezpečenie služieb (ubytovanie a strava), transfer na letisko a prepravu späť do vlasti, predstavujú približne 729-tisíc eur.

Cestovná kancelária Tomi Tour doručila Union poisťovni vyhlásenie o úpadku večer 17. júla. „Na to, aby sa mohlo začať aj s výplatou náhrad pre klientov, ktorí nevycestovali, je nevyhnutné preukázať deklarovaný úpadok CK Tomi Tour ku konkrétnemu dátumu. Union poisťovňa, a. s. preto oslovila českú poradenskú spoločnosť v oblasti účtovníctva, ktorá v stredu 22. júla začala konať, aby svojím odborným stanoviskom potvrdila úpadok cestovnej kancelárie,“ vysvetlila Smatanová. Dodala, že preverovanie účtovníctva CK Tomi Tour pokračuje.

Ako ďalej informovala Smatanová, Union poisťovňa, a. s. naďalej zhromažďuje hlásenia o poistnej udalosti od klientov skrachovanej cestovnej kancelária, ktorí si zájazd zakúpili, ale z dôvodu vyhlásenia úpadku CK naň už nevycestovali. „K dnešnému dňu si nárok na odškodné formou oznámenia o poistnej udalosti uplatnilo približne 10 000 klientov,“ informovala hovorkyňa Union poisťovne. Podľa nej už majú od cestovky prvé zoznamy klientov. „Ide však len o prvých približne 3800 klientov, čo je približne 27 % z v médiách deklarovaného počtu nevycestovaných klientov,“ spresnila. Ďalšie zoznamy by mala poisťovňa dostávať od cestovnej kancelária priebežne. Po vyčíslení celkových záväzkov CK Tomi Tour bude možné určiť výšku zálohy odškodného pre klientov a rovnako aj výšku celkového poistného.

Union poisťovňa, a. s. naďalej vyzýva všetkých klientov CK Tomi Tour, s.r.o., Praha, IČO: 262 53 151, Zlatnická 1130/12, 110 00 Praha 1 a klientov CK Tomi Tour, s.r.o., Nitra, IČO: 36 246 751, Štefánikova 15, 949 01 Nitra 1, ktorí majú kúpený zájazd u tejto cestovnej kancelárie, ale dosiaľ naň nevycestovali, aby si na základe poistných podmienok písomne uplatnili v Union poisťovni, a. s. nárok na poistné plnenie čo najskôr. „O poistné plnenie môžu poškodení klienti CK Tomi Tour, s.r.o. požiadať vyplnením formulára Hlásenie poistnej udalosti,“ ktorý nájdu na webových stránkach Union poisťovne www.union.sk alebo www.unionsk.cz,“ informovala Smatanová. Podľa nej je potrebné k vyplnenému formuláru priložiť originál alebo úradne overenú kópiu zmluvy o obstaraní zájazdu s CK Tomi Tour a doklad o uhradení zálohy ceny zájazdu. Vyplnený formulár spolu s vyššie uvedenými dokladmi majú klienti poslať obratom na adresu: Union poisťovňa, a. s. , Odbor likvidácie poistných udalostí, Bajkalská 29/A, 813 60 Bratislava, Slovenská republika. „Klienti môžu v pracovných dňoch kontaktovať Zákaznícke centrum Union poisťovne na telefónnom čísle +421 2 2081 1811 a požiadať o zaslanie formulára poštou alebo faxom,“ dodala Smatanová.

SITA

Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM