Bistro adresovalo rodičom OSTRÉ slová: A dosť! ŠIALENÉ, čo musia v podniku pretrpieť
Hoci sa bistro obávalo, že vyjadrením vstupuje na tenký ľad, stretlo sa s pochopením zákazníkov. Súhlasíte s nimi aj vy?

Lagom Bistro je podnik, ktorý otvorili len pred mesiacom v pražskej mestskej časti Karlín. Nedávno na sociálne siete pridalo príspevok, ktorý, ako sami prevádzkovatelia tvrdia, ich vôbec neteší. Je adresovaný všetkým rodičom.
„Táto správa sa nám nepíše vôbec jednoducho a úprimne sme si pred otvorením vôbec nemysleli, že s niečím takýmto budeme musieť vôbec niekedy prísť. Vieme, že vstupujeme na tenký ľad, ale musíme sa vyjadriť k prístupu niektorých rodičov a k chovaniu ich detí,“ začalo svoj príspevok bistro.
Detský kútik je len bonus
Ako prevádzkovatelia podniku uvádzajú, ich cieľom bolo vytvoriť miesto, kde sa bude každý cítiť príjemne. Či už návštevník príde s deťmi alebo bez nich. „To, že máme k dispozícii detský kútik, z nás však nerobí herňu, kde by sa deti mohli vyblázniť,“ pokračuje podnik vo svojom príspevku. Pripomína, že stále sú prevažne bistro. Detský kútik je práve akýsi bonus, aby si rodič mohol v pokoji vypiť kávu, kým sa jeho ratolesť zabaví.
„Nechceme pôsobiť nevďačne, sme naozaj radi, že sa vám v bistre páči a že bistro navštevujete aj so svojimi deťmi. To, že sme baby friendly, ale predsa neznamená, že deti vypustíte a ďalej neriešite, ako sa chovajú a čo robia,“ pokračuje prevádzka a dopĺňa, že za necelý mesiac už majú päť zničených hračiek.
Špinavá plienka pod stolom
„Niekoľkokrát sme museli prosiť rodičov, aby si svoje deti upokojili, pretože rozjašené chovanie svojich detí ignorovali. No povedzte, nechali by ste svoje deti doma kričať, ničiť hračky či ich po sebe či iných deťoch hádzať? Tak prečo ich to necháte robiť v bistre?,“ pýta sa podnik.
Aby toho nebolo málo, zamestnanci dokonca našli pod stolom špinavú plienku!
„Na toaletách máme prebaľovací pult. Preto by sme (a určite aj ostatní návštevníci bistra) ocenili, keby ste svoje deti prebaľovali výhradne tam,“ dodalo Lagom Bistro a návštevníkov vyzvalo, aby deti najprv nechali vyblázniť vonku na ihrisku pred podnikom a nie v bistre: „Preukážete tým rešpekt voči ďalším zákazníkom, ktorí do bistra prišli napríklad na pokojné raňajky, pracovať, študovať či sa napríklad porozprávať s priateľmi. Bohužiaľ sú už aj takí, ktorí po tom, čo videli Lagom ako miesto plné nevychovaných všade lietajúcich detí, naše bistro znova nenavštívia.“
Podpora od zákazníkov
Bistro na záver dodalo, že nie je herňa, ale v prvom rade podnik, ktorý má ako bonus hračky a ihrisko.
Hoci podnik sám písal, že pravdepodobne týmto vyjadrením vstupuje na „tenký ľad,“ zdá sa, že o zákazníkov nebude mať núdzu a oznam sa stretol s pochopením. Pod príspevkom sú totiž prevažne pozitívne reakcie plné podpory. „Práve pre toto kaviarne a bistrá nemajú alebo rušia detské kútiky. Robíte niečo viac a presne takto to dopadá,“ píše Pavlína.
Pridala sa aj ďalšia komentujúca. „Úplne s vami súhlasím. Bola som u vás prvýkrát v stredu dopoludnia. Sama mám tri malé deti, ale bola som bez nich. To, čomu som za tu chvíľku bola svedkom, som nemohla uveriť. Deti lietali po celom priestore, úplne nekoordinovane, sadali si vždy k iným stolom, vykrikovali, mamičky sa v pokoji rozprávali a deti neriešili. Toto by som pochopila v detskej herni, ale nie v bistre/reštaurácii pre všetky vekové kategórie. Veľmi vám držím palce,“ napísala.
Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.
Foto: ilustračné