Správy

Časť financií na stavbu obchvatu môže ísť aj z eurofondov

Výstavba bratislavského obchvatu môže byť doplnkovo financovaná aj z eurofondov. Členovia Monitorovacieho výboru totiž dnes schválili zmeny v Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra (OPII).

Ilustračný obrázok k článku Časť financií na stavbu obchvatu môže ísť aj z eurofondov
Zdroj: Dnes24.sk

„Týmto krokom vytvárame priestor na úsporu verejných financií v prípade, že projekt bude podporený,“ konštatoval minister dopravy Roman Brecely (#Sieť). Rozhodnutie o revízii OPII však podľa šéfa rezortu dopravy nepredbieha rozhodnutie expertnej komisie, ktorá posudzuje doterajší priebeh prípravy projektu diaľničného obchvatu Bratislavy.

Až na základe posudku expertného tímu totiž minister rozhodne, či podpíše zmluvu na výstavbu ochvatu alebo nie. Otázka, čo s bratislavským obchvatom, ostala otvorená po Brecelyho predchodcovi Jánovi Počiatkovi (Smer-SD).

Za jeho pôsobenia sa rozhodlo o výstavbe cesty tzv. projektom verejno-súkromného partnerstva (PPP) a prebehla aj súťaž, z ktorej vzišlo víťazné konzorcium na čele so španielskou firmou Cintra. Výsledok potvrdila aj vtedajšia vláda. Zmluva na výstavbu obchvatu, ktorý má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlocesty R7, sa však zatiaľ nepodpísala.

Prečítajte si aj: Nový minister dopravy nemieni zdržiavať výstavbu obchvatu Bratislavy

Čo sa týka možného spolufinancovania obchvatu z eurofondov, zmenu v operačnom programe bude ešte schvaľovať vláda a bude ju posudzovať aj Európska komisia. Financovanie výstavby diaľnice D4 by pritom bolo realizované formou pôžičky cez finančné nástroje v národnom investičnom fonde Slovak Investment Holding.

„Úspora verejných zdrojov bude vyčíslená v rámci finančného uzatvárania projektu,“ dodala hovorkyňa ministerstva Karolína Ducká.

Ministerstvo dopravy pritom vyčlenilo na dopravné projekty cez finančné nástroje v rámci OPII takmer 140 miliónov eur. Z tejto sumy je možné na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest použiť maximálne 51,7 milióna eur. „Pričom snahou ministerstva je, aby tieto zdroje smerovali aj na financovanie výstavby diaľnice D4,“ dodala Ducká.

Prečítajte si aj: NDS: Pôvodný návrh križovatky Triblavina by spôsobil dopravný kolaps

Zdroj: TASR
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM