Rastislav Búgel Zo Slovenska

Ďalší reťazec zavádza vytúženú NOVINKU: Obchody začínajú ponúkať nakupovanie v TICHU

Stlmené osvetlenie, vypnutá hudba aj reklamné spoty. Ďalší reťazec zavádza novinku, ktorá mení nakupovanie.

Ilustračný obrázok k článku Ďalší reťazec zavádza vytúženú NOVINKU: Obchody začínajú ponúkať nakupovanie v TICHU
Zdroj: AP Photo/Jon Super/FILE

Tesco v susednom Česku zavádza zaujímavú novinku. Reč je o tzv. Pokojnej hodinke. O čo ide?

Na hodinu nastane ticho

Pokojná hodinka, ktorú zaviedli vo všetkých českých predajniach Tesca, je určená hlavne pre všetkých ľudí s poruchou autistického spektra (PAS). Využiť ju však môžu aj iní zákazníci, ktorí ocenia pokojnejšie nakupovanie. Prvá Pokojná hodinka prebehla v pondelok 10. marca a bude sa konať každý pondelok medzi 12:00 a 13:00 hodinou.

"Podporujeme rôzne skupiny ako medzi zákazníkmi, tak medzi kolegami. Tesco je miestom, kde sú prijímané, oceňované a rešpektované všetky druhy odlišností. U nás je každý vítaný a my tak každý deň obsluhujeme našich rozmanitých zákazníkov o niečo lepšie. Aby sme osobám s poruchou autistického spektra uľahčili nakupovanie a znížili nepríjemné senzorické preťaženia, zavádzame Pokojnú hodinku do všetkých našich predajní,“ povedal produktový riaditeľ a ambasádor kolegov so zdravotným znevýhodnením Tesco ČR Pavol Halász.

Čo sa zmení?

Tesco v Česku tento nápad otestovalo vlani v apríli v predajni v Sokolove. Počas Pokojnej hodinky je vypnuté rádio v predajni, čím eliminovali hlasné reklamy a hudbu. Ďalej sú stíšené pokladničné skenery, stlmilo sa osvetlenie a obmedzené je aj použitie nákupných vozíkov, ktorým dosiahnu zníženie hluku v predajni.

„Niektorí ľudia s autizmom ale aj s intelektovým znevýhodnením môžu byť citliví na hluk alebo svetlo. Preto prispôsobené podmienky v predajni Tesco, kedy je vypnuté rádio, stlmené svetlá, tiché pokladne a nie je doplňovaný tovar, tvoria miesto, ktoré im dáva pocit rešpektu a prijatia. Hodina ticha je dôležitý krok pre ľudí s PAS a ich ošetrujúcich, ktorý im dá možnosť si vyskúšať nákup za vľúdnejších podmienok,“ povedala riaditeľka Domova pre osoby so zdravotným postihnutím "SOKOLÍK“ Petra Sekáčová.

A čo Slovensko?

Zdá sa, že na niečo podobné sa môžu onedlho tešiť aj slovenskí zákazníci.

"V Tescu chceme byť spoločnosťou odrážajúcou rozmanitosť zákazníkov, zákazníčok a komunít, v ktorých pôsobíme, a zároveň vytvárať prostredie, kde sa každý cíti vítaný. Usilovne pracujeme na tom, aby Tesco bolo inkluzívne miesto na prácu a nakupovanie, preto zvažujeme aj podporu pre ľudí s rôznymi typmi znevýhodnenia,“ povedala pre tvnoviny.sk PR manažérka Tesca Mária Zerzanová.

V inom reťazci to už funguje

Vlani v auguste Kaufland spustil Tichú hodinku. Tá prebieha každý deň v čase od 11:00 do 12:00 hodiny. V tomto čase je v obchodoch spoločnosti vypnutá hudba a reklamné spoty.

"Spoločnosť Kaufland sa dlhodobo venuje téme podpory zdravia, a to nielen toho fyzického, záleží nám aj na mentálnom zdraví. Aby si naši zákazníci mohli počas nákupu potravín oddýchnuť od množstva stimulov z okolitého prostredia, každý deň na hodinu vypneme hudbu aj zvukové reklamné spoty, a to vo všetkých predajniach po celom Slovensku,“ povedala vtedy Lucia Vargová, vedúca úseku Firemnej komunikácie Kaufland Slovensko, v.o.s.

„Podľa odborníka z Ligy za duševné zdravie má ticho významný pozitívny vplyv na ľudský mozog, pomáha znižovať hladinu stresových hormónov, môže tiež podporovať regeneráciu mozgových buniek. Umožňuje lepšie sa sústrediť, čo vedie k vyššej produktivite a efektivite pri akejkoľvek činnosti, ktorú práve vykonávame,“ vysvetlila vlani v auguste spoločnosť.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Foto: ilustračné

Mohlo by vás zaujímať:

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM