Europoslanec navštívil automobilku KIA: Mikolášik sa zaujímal aj o mzdové podmienky zamestnancov

Problémom celej Európy je zamestnanosť mladých ľudí. Europoslanec Mikolášik navštívil žilinskú automobilku KIA. Tam rokoval aj o zamestnanosti a podmienkach za akých pracujú zamestnanci automobilky. KIA je podľa neho veľkým prínosom nielen pre Žilinský kraj.

Jozef Legéň
Ilustračný obrázok k článku Europoslanec navštívil automobilku KIA: Mikolášik sa zaujímal aj o mzdové podmienky zamestnancov

„Táto generácia mladých ľudí je najvzdelanejšia v histórii. Napriek tomu každý tretí mladý človek do 25 rokov na Slovensku je bez práce. Koniec ďalšieho školského roka však neprinesie veľa optimizmu, odborníci odhadujú, že z celkového počtu absolventov slovenských stredných odborných škôl sa v praxi vo svojom odbore uplatní iba neuveriteľne nízkych šesť percent,“ vyhlásil europoslanec Miroslav Mikolášik (EĽS/KDH) počas návštevy žilinskej fabriky Kia Motors Slovakia. Ako člena Výboru pre regionálny rozvoj ho sprevádzali veľvyslanec Kórejskej republiky pri EÚ Chang-Beom Kim a riaditeľ Hyundai/Kia Motor Company pre Európu Stephen Stacey.

KIA dáva prácu 4-tisícom ľudí

Žilinská automobilka Kia je už takmer desaťročie jedným z najvýznamnejších slovenských zamestnávateľov. Dlhodobo dáva prácu takmer štyrom tisíckam zamestnancov, pričom na strednom Slovensku zamestnáva 0,69 percent obyvateľstva v produktívnom veku. „Vzhľadom na veľkosť slovenskej ekonomiky je prínos Kia obrovský, keďže len v Žilinskom kraji tvorí až 5,1 % hrubej pridanej hodnoty. Je len na nás, do akej miery túto jednu z najvýznamnejších a najúspešnejších investícií dokáže Slovensko využiť v prospech svojich občanov, napríklad v oblasti zamestnanosti,“ povedal Mikolášik s tým, že na ťahu je v tejto súvislosti reforma vzdelávania vychádzajúca z potrieb zamestnávateľov. „Riešením totiž nie je dať mladým ďalší titul z ďalšej školy, ktorá jestvuje iba vďaka tomu, že dostáva peniaze na žiaka bez splnenia akýchkoľvek kritérií kvality a uplatniteľnosti absolventov na trhu práce.“

Mzdové podmienky

V rozhovore s veľvyslancom Kimom, generálnym riaditeľom Staceym i vedením žilinskej pobočky firmy sa Mikolášik zaujímal o pracovné a mzdové podmienky zamestnancov v súvislosti s medializovanými rozdielmi v spôsobe práce u nás a v domovskej krajine spoločnosti. S jej predstaviteľmi prebral aj v zahraničí fungujúci princíp prípravy na povolanie, podľa ktorého na to, aby mohol študent nastúpiť na odborné stredoškolské vzdelávanie, musí mať isté učňovské miesto v konkrétnej firme. Náklady na vzdelávanie sa potom delia medzi štát a danú firmu.

Prísnejšie emisie

Mikolášika zaujímalo aj aplikovanie prísnejších pravidiel pre emisie CO2 z nových automobilov do roku 2020, na ktorých implementácii sa v týchto dňoch dohodli Európsky parlament a členské štáty EÚ. „V spomínanej dohode sa poukazuje na potrebu jasne naznačiť smer, aby automobilový priemysel vedel, čo môže očakávať neskôr a v dostatočnom čase začal pracovať na novom dizajne, vývoji, testovaní a produkcii nových vozidiel, ktoré budú v súlade s týmito nariadeniami únie. Mimochodom, aj tým sa vytvára priestor pre nové pracovné miesta a zvyšovanie zamestnanosti,“ dodal europoslanec. Miroslav Mikolášik je jedným z trinástich slovenských europoslancov, už štyrikrát bol hlavným spravodajcom Európskeho parlamentu, pôsobí v ňom od roku 2004.

Zdroj: Dnes24.sk