Dominika Pacigová Rôzne Technológie

Hra pre virtuálnu realitu od Popradčanov zožala svetový úspech!

Uspieť v hernom priemysle nie je vôbec jednoduché. Konkurencia je obrovská, ale dvom Slovákom a ich kolegovi z Českej republiky sa to podarilo.

Ilustračný obrázok k článku Hra pre virtuálnu realitu od Popradčanov zožala svetový úspech!
3
Galéria
Zdroj: archív Jána Ilavského

Popradčan Ján Ilavský (35) študoval na Matematicko-fyzikálnej fakulte na Karlovej univerzite v Prahe, kde sa napokon aj usadil. Je tvorcom viacerých hier a držiteľom významných ocenení. Nedávno sa spolupodieľal na tvorbe hry Beat Saber, ktorá bola určitú dobu po vydaní najlepšie hodnotenou na svete, a to nielen v rámci virtuálnej reality, ale i medzi všetkými hrami, ktoré sú predávané prostredníctvom platformy Steam.

Práca si vyžaduje maximálne sústredenie

Pracovný deň začína zavčasu ráno. „Väčšinou pracujem z domu. Na počítači pracujem približne šesť hodín. Počas tejto doby sa snažím robiť takzvanú hlbokú prácu, ktorá si vyžaduje maximálne sústredenie. Zvyšok dňa buď relaxujem, alebo riešim emaily a menej podstatné veci,“ prezradil. V roku 2016 získal prestížne ocenenie Apple Design Awards za hru Chameleon Run. Ocenenie bolo pre neho prekvapením. „Bola to jedna z vecí, ktorú som chcel dosiahnuť. Nečakal som, že príde tak skoro. Samotná cena však príliš veľa v mojom živote nezmenila. Odráža len to, čo sa stalo už predtým,“ skonštatoval.

Zdroj: YouTube.com

Ľudia sa ocitnú vo virtuálnej realite

Prednedávnom spolu s programátorom Vladimírom Hrinčárom z Popradu, ktorý žije v Prahe a hudobným producentom Jaroslavom Beckom, ktorý stojí za trailermi najväčších herných a filmových trhákov, ako napríklad Star Wars, Terminator či Overwatch vydali Beat Saber, hru pre virtuálnu realitu. „Odjakživa som chcel vytvoriť rytmickú hru. Po zakúpení VR headsetu a vyskúšaní niekoľkých hier som došiel k záveru, že na túto platformu žiadna skvelá hra v tomto žánri neexistuje. Človek sa snaží rozsekávať kocky pomocou svojich mečov v predom daných rytmických frázach. Kocky sú farebné a majú na sebe šípky. Tým určujú, ako a ktorým mečom majú byť rozseknuté. Keď je to napísané, neznie to až tak zábavne, ako keď sa človek ocitne vo virtuálnej realite a začne sa hýbať do skvelej hudby,“ vysvetlil. V súčasnosti je najlepšie predávanou VR hrou na svete.

„Predpovedať úspech alebo neúspech podobných hier je veľmi náročné. Vedeli sme, že to pravdepodobne nebude úplný prepadák. Niektoré videá, ktoré sme vydali pred začiatkom predaja hry, sa stali virálne. Na sociálnych sieťach ich videlo viac ako 300 miliónov ľudí. Tento signál ukazoval možný potenciál hry,“ uviedol s tým, že pri inej tvorbe sa stretávajú aj s neúspechmi.

Vývoj hry Beat Saber trval približne rok a pol. Stále však na nej pracujú. „Predpokladám, že minimálne rok budeme pracovať výlučne na tejto hre. Dúfam, že nás čakajú ešte zaujímavejšie veci, pretože hra stále nevyšla na Sony Playstation,“ uzavrel Ján Ilavský.

Zdroj: poprad.dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM