Rôzne

Informácie online: Správy hľadajú Slováci najmä na spravodajských weboch

Novinky a čerstvé správy vyhľadáva viac ako tretina online aktívnych Slovákov predovšetkým na spravodajských weboch. Často ich hľadajú tiež na sociálnej sieti.

Ilustračný obrázok k článku Informácie online: Správy hľadajú Slováci najmä na spravodajských weboch
11
Galéria
Zdroj: Pixabay.com / CC0 1.0

Z firemných profilov na sociálnych sieťach užívatelia najradšej získavajú prístup k zľavám. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Admosphere, ktorý sa uskutočnil na vzorke 500 respondentov starších ako 15 rokov z internetovej populácie Slovenského národného panelu. TASR o tom informovala Eliška Morochovičová z Nielsen Admosphere.

Po čerstvé správy a novinky o aktuálnom dianí chodia Slováci v online prostredí prevažne na svoj obľúbený spravodajský server (41 percent respondentov), na druhom mieste zavítajú na sociálnu sieť Facebook (34 percent). Na spravodajských weboch hľadajú nové správy väčšinou muži, starší respondenti a vysokoškolsky aj stredoškolsky vzdelaní ľudia.

Na Facebook sa obracajú o niečo viac ženy, najmladší respondenti a ľudia so základným či stredoškolským vzdelaním bez maturity. Medzi ďalšími možnosťami internetoví respondenti taktiež uviedli, že správy na internete nesledujú (13 percent) alebo ich dostávajú do e-mailu (tri percentá).

Len malé percento sleduje správy prostredníctvom inej sociálnej siete, než je Facebook (dve percentá).

Z firemných alebo produktových profilov na sociálnych sieťach by slovenskí užívatelia najradšej získavali prístupy k zľavovým kupónom, čo by preferovali viac ženy ako muži.

Medzi ďalšími možnosťami by respondenti z firemných profilov radi získavali praktické rady a tipy na služby, informácie o prebiehajúcich akciách a taktiež recenzie produktov.

Naopak, reklama na produkty a služby bola označená ako obsah, ktorý by Slováci na sociálnych sieťach chceli vídať čo najmenej. Vyjadrili sa tak najviac vysokoškolsky vzdelaní ľudia a ľudia vo veku nad 45 rokov.

Čo sa týka zdieľania obsahu z firemných profilov s okruhom priateľov na sociálnych sieťach, pre užívateľov je najprijateľnejšie zdieľanie prevažne praktických rád a tipov na služby, recepty a iné návody na využitie tovaru a taktiež prístup ku zľavovým kupónom. Zdieľanie tohto obsahu je prijateľnejšie prevažne pre ženy a všeobecne pre respondentov vo vekovej kategórií 35–44 rokov.

Foto: ilustračné

Využívanie počítača
11
Galéria
Zdroj: TASR
Zdroj: TASR
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM