Ľubomír Hudačko Zo Slovenska

Markíza tlačí na sledovanie reklám: Pokyn UKONČIŤ ich pretáčanie ešte ale príliš neplatí

Dôvodom ukončiť pretáčanie reklám v archíve je tlak televízií na zvýšenie sledovanosti reklám, ktoré sú ich hlavným príjmom.

Ilustračný obrázok k článku Markíza tlačí na sledovanie reklám: Pokyn UKONČIŤ ich pretáčanie ešte ale príliš neplatí
Zdroj: Unsplash.com

Nepopulárny krok pre divákov už vstúpil do platnosti pred niekoľkými dňami, ako prvá sa preňho rozhodla televízia Markíza. Jeden z operátorov vysvetlil, ako bude nový systém vyzerať v praxi. Upozornil na to Refresher News.

Pokyn pre operátorov znel, aby zabránili pretáčaniu reklám pri sledovaní jej programov zo záznamu. Týka sa to staníc Markíza, Doma, Dajto, Markíza Krimi aj Markíza Klasik. Výnimku majú iba satelitné a DVB-T vysielanie.

Nepristúpili k tomu

Program z archívu bez reklamného pásma teda už nebude možný a reklamy je nutné sledovať.

Prvý, kto ozrejmil detaily, bol východoslovenský operátor E-MAX. V ich prípade budú môcť diváci pretočiť iba 60 sekúnd, potom budú musieť z každej reklamy odsledovať minimálne tri minúty – až zvyšok sa dá preskočiť.

Dôvodom je tlak televízií na zvýšenie sledovanosti reklám, ktoré sú ich hlavným príjmom. Napriek finálnemu termínu však operátori podľa portálu Mediaboom.sk k zákazu vo svojich archívoch od 21. mája v drvivej väčšine nepristúpili.

Zásah do služby

Dá sa ale očakávať, že televízia toto opatrenie bude vymáhať.

„Máme za to, že k takémuto zásahu do služby, ktorú dlhodobo poskytujeme našim zákazníkom, nemôžeme pristúpiť bez jasnej zmluvnej opory a právne udržateľného rámca. Navyše, spoločnosť Markíza nedokáže garantovať, že technická úprava bude implementovaná naraz a rovnako u všetkých distribútorov,“ uviedol napríklad operátor 4ka pre Živé.sk.

ilustračné foto

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM