Regióny

Mesto a dopravný podnik majú nové weby, chcú sa viac otvoriť ľuďom

Ľudia sa sťažovali, že informácie na stránke hlavného mesta sa ťažko vyhľadávajú. Stránka prešla zmenou, ktorej predchádzal prieskum.

Ilustračný obrázok k článku Mesto a dopravný podnik majú nové weby, chcú sa viac otvoriť ľuďom
Zdroj: Hlavné mesto SR Bratislava

Webové stránky hlavného mesta a Dopravného podniku Bratislava (DPB) majú nový vzhľad. Ľuďom sa tak chcú viac otvoriť a umožniť im lepšie a rýchlejšie vyhľadávať informácie. Premena oboch webov stála takmer 140 000 eur.

Nové weby

Zámerom novej webovej stránky je podľa primátora Bratislavy Iva Nesrovnala otvorený a transparentný úrad. Občania sa totiž sťažovali, že informácie na stránke hlavného mesta sa ťažko vyhľadávajú a niektorí mali techniku či aplikácie, ktoré stránka nepodporovala.

„Cieľom novej stránky je preto, aby si občania mohli ľahšie a rýchlejšie vyhľadávať informácie, a aby stránka poskytovala platformu pre viacej dát,“ povedal. Mesto chce zverejňovať viac informácií z kľúčových oblastí mesta ako je doprava, osvetlenie či kvalita životného prostredia. Taktiež chce informovať o procesoch na magistráte, aby si ľudia vedeli dohľadať v akom stave je ich žiadosť.

„Stránka je technologicky postavená tak, že začína tým, čo ľudia najviac vyhľadávajú. Predchádzal tomu prieskum. Sú tam dane a poplatky, služby mesta, počasie, úradné hodiny či cestovné poriadky,“ priblížil Nesrovnal. V hornej časti nového webu mesta sa nachádzajú štyri sekcie – chcem vedieť, chcem vybaviť, chcem sa zabaviť a chcem spoznať. Uľahčiť majú návštevníkom vyhľadávanie. Webová stránka je zatiaľ len v slovenčine, pripravuje sa však aj anglická verzia.

Jednoduchosť a prehľadnosť

Zmenou prešla aj webová stránka DPB. V jej hornej časti sú zvýraznené sekcie – chcem vyhľadať spojenia MHD, cestovné lístky, chcem kúpiť električenku či chcem si stiahnuť mobilnú aplikáciu. Taktiež sú tam informácie o aktuálnych zmenách a obmedzeniach v MHD.

„Celá ta architektúra je postavená na takom minimalistickom móde, aby sme nezahlcovali kvantom nepotrebných informácií, ale aby na prvé kliknutie našiel náš zákazník, čo hľadá,“ povedal generálny riaditeľ DPB Milan Urban. Verí, že za krátky čas sa ľudia s novými stránkami oboznámia a ocenia ich jednoduchosť a prehľadnosť.

Zdroj: TASR
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM