Svet Technológie Zo zahraničia

Najhodnotnejšou značkou sveta sa stal Amazon: Zosadil Apple i Google

Najhodnotnejšou značkou sveta je Amazon. Americký internetový obchod sa dostal pred Google a Apple. Tieto značky dominovali poradiu celkovo 12 rokov. Vlani bol ešte jednotkou Google.

Ilustračný obrázok k článku Najhodnotnejšou značkou sveta sa stal Amazon: Zosadil Apple i Google
Zdroj: TASR

Vo svojom poradí 100 najhodnot­nejších značiek sveta BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brand pre rok 2019 vyčíslila poradenská firma Kantar hodnotu značky Amazon na 315,5 miliardy USD (279,18 miliardy eur), keď v porovnaní s vlaňajškom stúpla o 52 %.

Druhou najhodnotnejšou značkou je Apple s 309,5 miliardy USD a trojkou je Google s 309 miliardami USD. Štvorkou je Microsoft (251,2 miliardy USD), päťkou Visa (177,9 miliardy USD), na šiestom mieste je Facebook (159 miliárd USD), na siedmom prvá čínska firma Alibaba (131,2 miliardy USD), ôsmy Tencent (130,9 miliardy USD), deviaty McDonald’s (130,4 miliardy USD) a prvú desiatku uzatvára AT&T (108,4 miliar­dy USD).

Dôvodom prudkého zvýšenia hodnoty značky Amazon je fakt, že koncern predáva rôzne služby. Takisto to dokazuje, že značky sú v súčasnosti menej ukotvené v individuálnych kategóriách a regiónoch.

Podľa šéfa BrandZ Davida Rotha sa darilo firmám, ktoré zvládli tento nový model poskytovania rozdielnych služieb. „Značky musia pochopiť hodnotu, ktorú tento typu modelu môže vytvoriť, a mali by zmeniť svoj postoj tak, aby boli v budúcnosti úspešné,“ uviedol Roth.

Foto: ilustračné

Zdroj: TASR
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM