Správy Zo Slovenska

Najprv boom, potom pád: Ponožkový biznis ide dolu vodou, problémy hlási ďalšia firma

Po známej značke Dedoles hlási problémy aj textilná firma Fusakle. Argumentuje nárastom nákladov ale aj tým, že ľudia si po pandémii odvykli tráviť čas v nákupákoch.

Ilustračný obrázok k článku Najprv boom, potom pád: Ponožkový biznis ide dolu vodou, problémy hlási ďalšia firma
Zdroj: pixabay.com

Koronakríza, lock-downy, vojna, zdražovanie, inflácia. S následkami dnešnej doby bojuje aj slovenská značka Fusakle, ktorá vyrába všetky produkty lokálne na Slovensku a v Čechách. Lokálna výroba má okrem ekonomických aj ekologické benefity, keďže produkty necestujú cez pol sveta, aby sa dostali k zákazníkovi.

V portfóliu má značka ponožky, multifunkčné šatky, legíny, plavky, tričká, čiapky a iný doplnkový tovar. Okrem predaja sa firma venuje aj zákazkovej výrobe ponožiek, šatiek, čeleniek a inému sortimentu.

Nárast nákladov

Najviac značku postihol posledný lockdown pred Vianocami, keďže práve v tomto období dosahuje firma Fusakle najvyššie predaje, ktoré jej pomôžu prekryť obdobie mimo ponožkovej sezóny. Predvianočný lockdown okrem výpadku tržieb spôsobil vysoký zostatok skladových zásob. Po pandémií sa výrazne zmenilo zákaznícke správanie, kúpyschopnosť zákazníkov a návštevnosť nákupných centier, kde majú Fusakle svoje predajne, klesla zhruba o 35%.

Vstupné náklady vo výrobe narástli až o 30% a zákazníci sú dnes veľmi opatrní pri míňaní peňazí. Táto situácia dostala značku do finančných ťažkostí.

Ľudia netrávia čas v nákupákoch

Firma bola nútená od začiatku roka optimalizovať náklady, zredukovať predajné a pracovné miesta na Slovensku a v Čechách, aby zvládla náročnú situáciu.

Pokles tržieb je medziročne v retaile medzi 30–40%. Najväčší výpadok spôsobila nízka návštevnosť nákupných centier a výpadok impulzívnych nákupov. Ľudia dnes chodia do nákupných centier cielene a netrávia v nich čas ako pred pandémiou.

Dedoles v problémoch

Veselé ponožky Dedoles pozná snáď každé slovenské dieťa. Veľkú pozornosť na seba značka strhla najmä v roku 2020, kedy do sveta vypustila virálnu reklamu s tancujúcimi a spievajúcimi škrečkami.

V apríli tohto roka sa však objavila správa, že spoločnosť má vážne problémy s platením faktúr a prepustila už 200 zamestnancov.

Firma už vlani naznačovala, že nie všetko jej vychádza ideálne, napriek tomu ale avizovala ďalšiu expanziu.

Ďalšie aktuálne a zaujímavé správy z domova a zo sveta nájdete aj na našej stránke Dnes24 a Facebooku.

Foto: ilustračné

Zostaňte v obraze! Ďalšie správy z domova i zo sveta

Zdroj: TASR
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM