Zo Slovenska

Nákup slovenských výrobkov je čoraz ŤAŽŠÍ: Ich podiel v reťazcoch stále KLESÁ

Podiel slovenských výrobkov v obchodných reťazcoch znova klesol.

Ilustračný obrázok k článku Nákup slovenských výrobkov je čoraz ŤAŽŠÍ: Ich podiel v reťazcoch stále KLESÁ
Zdroj: Pexels.com

Obchodné reťazce predávajú z roka na rok menej slovenských výrobkov. Pokles slovenských potravín eviduje Potravinárska komora Slovenska (PKS) už tretí rok po sebe.

Stále to klesá

Ako informoval na tlačovej besede prezident PKS Daniel Poturnay, v tomto roku sa podľa prieskumu nachádzalo na pultoch obchodných reťazcov 40 % slovenských výrobkov. V medziročnom porovnaní to predstavuje pokles o 0,8 percentu­álneho bodu.

„Žiaľ situácia na Slovensku je taká, že podporujeme prvovýrobu na Slovensku, každý rok tam ide jedna miliarda eur, ale výsledok potravinovej sebestačnosti Slovenska sa nedostavuje. Pre nás je dôležité, aby slovenský zákazník mal predovšetkým slovenské výrobky,“ povedal Poturnay, ktorý je presvedčený, že slovenské výrobky sú cenovo konkurencieschopné tým zahraničným.

Ako dopadli reťazce?

Najviac slovenských výrobkov, vyše 50 %, mali obchodné reťazce COOP Jednota, Fresh a CBA. Je to dané aj tým, že prevádzkujú menšie formy obchodov, kde je dlhodobo najviac slovenských výrobkov. Najmenej slovenských výrobkov mal vystavených obchodný reťazec Lidl, a to 32 %. Obchodný reťazec Kaufland mal v tomto roku vo svojich predajniach podľa prieskumu 40-percentný podiel slovenských výrobkov, Billa 41 %, Tesco 42 %, a Terno a Biedronka zhodne 44 %.

„Je to predovšetkým otázka obchodnej politiky toho ktorého reťazca,“ doplnil Poturnay.

Pozreli sa na stovky predajní

Najviac bolo na pultoch obchodných reťazcov slovenských výrobkov z kategórie mlieko, minerálne vody a víno. Najmenej ich bolo pri cukrovinkách, olejoch a konzervovaných produktov. Dlhodobo je najmenej slovenských výrokov na pultoch reťazcov na západe Slovenska, špeciálne v Bratislave, najviac je ich v Banskobystric­kom kraji.

„Je potrebné, aby vláda viac podporila slovenský potravinársky priemysel,“ konštatoval Poturnay. Prieskum bol urobený na základe návštevy 334 rôznych predajní, rôznych veľkostí.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Foto: ilustračné

Mohlo by vás zaujímať:

Zdroj: SITA
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM