Overte si, kde ste poistený: VšZP zaznamenala falošné prípady prepoistenia
Všeobecná zdravotná poisťovňa zaznamenala viaceré podnety poistencov, ktorí zistili, že bez ich vedomia boli od januára 2017 prepoistení do poisťovne Dôvera.
S podozrením na nekalý nábor poistencov kontaktoval VšZP aj zamestnávateľ z Liptovského Mikuláša. Pri preverovaní poistenia jednotlivých zamestnancov zistil, že cca 20 jeho zamestnancov bolo pravdepodobne nekalo prepoistených do súkromnej zdravotnej poisťovne.
V regióne Litovského Mikuláša zaznamenala VšZP aj viaceré individuálne podnety poistencov, ktorí tvrdia, že od 1.1.2017 figurujú v zozname poistencov Dôvery, pričom žiadnu prihlášku nepodpisovali, ani ich ohľadom prepoistenia nikto nekontaktoval.
Ako majú poistenci postupovať ak zistia, že boli nedobrovoľne prepoistení do inej zdravotnej poisťovne?
- Svoj nesúhlas s prepoistením oznámte vo svojej novej zdravotnej poisťovni (do ktorej ste boli prepoistení) a svoj podnet písomne adresujte aj na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou.
- Mali by ste vedieť, že vaša nová zdravotná poisťovňa má možnosť takéto prihlášky stornovať.
- Zdravotné poisťovne medzi sebou v týchto prípadoch komunikujú a písomne vám oznámia, či vyhoveli takejto žiadosti.
- Ak v období do vyriešenia vášho podnetu potrebujete ošetrenie u lekára, zdravotnú starostlivosť vám zabezpečí zdravotná poisťovňa, do ktorej ste boli prepoistení od 1.1.2017.
- Kým nemáte rozhodnutie o vyriešení vášho podnetu, u lekára sa preukazujete preukazom poistenca novej zdravotnej poisťovne.
- Ak vám nový preukaz ani neprišiel a lekár vám oznámi, že ste boli prepoistení, kontaktujte svoju novú zdravotnú poisťovňu a požiadajte o storno prihlášky. Zdravotná starostlivosť vám bude i napriek tomu poskytnutá a lekárovi uhradená.
- Ak ste boli nekalo prepoistení z VšZP do inej zdravotnej poisťovne a stretli ste sa s problémom pri zabezpečení liečby, môžete to oznámiť v ktorejkoľvek pobočke VšZP alebo na Call centre 0850 003 003.
Ilustračné foto, TASR