Rastislav Búgel Zo Slovenska

Po katastri má PROBLÉM ďalší štátny systém! Úrady NEVEDIA, či ľudia zaplatili poplatky

Problém trvá už druhý týždeň. Úrady vraj nevedia, či ľudia alebo firmy zaplatili poplatky cez systém eKolok.

Ilustračný obrázok k článku Po katastri má PROBLÉM ďalší štátny systém! Úrady NEVEDIA, či ľudia zaplatili poplatky
Zdroj: Pexels.com , Pexels.com

Slováci sa ešte ani nestihli otriasť z problémov, do ktorých sa po hackerskom útoku dostal kataster, a už tu máme ďalší problém. Ako informuje Živé.sk, štát má ťažkosti s ďalším IT systémom.

Server tvrdí, úradníci momentálne nevedia, či ľudia uhradili správne poplatky cez štátny systém eKolok!

Problémy priznáva aj štát. „Z dôvodu incidentu s párovaním platieb od 09.01.2025 môže dôjsť k oneskorenému priradeniu platby k žiadosti, za čo sa ospravedlňujeme. Vzniknutý problém je na strane systému eKolok, ktorý nie je v pôsobnosti Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky,“ píše sa v oznámení na novom webovom sídle obchodného registra.

Niekoľko spôsobov platby

Živé.sk upozorňuje, že eKolok, ktorý spustili už v roku 2014, okrem rezortu spravodlivosti využívajú aj ďalšie štátne inštitúcie a ministerstvá. Na systéme spolupracovalo ministerstvo financií, Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) či Slovenská pošta.

„Administráciu celého systému, evidenciu všetkých poplatkov a úhrad zastrešuje informačný systém pre platby a evidenciu správnych a súdnych poplatkov (IS PEP), za ktorý zodpovedá NASES,“ píše server s tým, že platby môžu prebiehať rôznymi spôsobmi. Ľudia tak môžu využiť platobné terminály, úhradu na úradoch, aplikáciu eKolok, alebo aj elektronicky cez služby na webe Slovensko.sk.

Problémy pri platbe prevodom

Redakcii spomínaného webu sa ozval jeden z nespokojných občanov, podľa ktorého problém trvá už dosť dlho. Problém je v tom, že ak poplatok zaplatíte priamo na úrade, dostanete potvrdenie, ktoré potom ukážete pracovníkovi pri prepážke. Aktuálne je však problém, pokiaľ platíte prevodom na účet.

Podľa občana sa systém tvári, ako keby ste poplatok nezaplatili.

Daný čitateľ upozornil, že pri týchto platbách ľudia neposielajú peniaze štátu do jeho Štátnej pokladnice. Peniaze odchádzajú na účet poskytovateľa služby eKolok v komerčnej banke. "Momentálne všetky takto uhradené poplatky, ktoré sú určené pre štát a za služby štátu, končia na účte mimo štátnej pokladnice. V tejto chvíli sa už 12. deň stratila kontrola nad tým, ktoré poplatky sú uhradené a ktoré nie,“ dodal.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Foto: ilustračné

Mohlo by vás zaujímať:

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM