Počas pracovnej doby kontrolujeme sociálne siete: Pred šéfom to tajíme

Väčšina zamestnancov využíva pri svojej práci internet aspoň niekoľkokrát denne, čo spôsobuje čoraz väčšie problémy spojené s oddelením ich súkromného a profesionálneho života počas pracovného dňa.

Ilustračný obrázok k článku Počas pracovnej doby kontrolujeme sociálne siete: Pred šéfom to tajíme

Spoločnosť Kaspersky Lab nedávno zverejnila správu Global Privacy Report, ktorá okrem iného odhalila, že každý druhý používateľ (59 %) schováva pred šéfom svoju aktivitu na sociálnych sieťach a 52 % ľudí radšej neodhaľuje svoje online aktivity ani pred spolupracovníkmi.

Priemerný zamestnanec strávi počas svojho života v práci 13 rokov a dva mesiace. Zaujímavé je, že nie celý čas strávený na pracovisku priamo súvisí s riešením pracovných úloh, takmer dve tretiny (64 %) používateľov sa priznali, že denne počas ich pracovnej doby navštevujú webové stránky, ktoré nesúvisia s ich prácou. Takmer tretina (29 %) zamestnancov si nepraje, aby ich zamestnávateľ vedel, ktoré webstránky navštevujú. Je však zaujímavé, že jeden z dvoch zamestnancov (52 %) je dokonca aj proti tomu, aby o jeho online aktivitách vedeli jeho kolegovia.

Sociálne médiá sa pre mnohých javia ako menej súkromná doména, a preto tu zamestnanci častejšie zdieľajú súkromie s kolegami, nie však so šéfom.

Pracovníci sa pravdepodobne obávajú poškodenia verejného imidžu spoločnosti alebo motivácie spoločnosti k monitorovaniu sociálnych sietí zamestnancov v dôsledku zníženej produktivity, čo vedenie berie do úvahy pri rozhodovaniach spojených s povyšovaním.

Tieto faktory viedli k tomu, že jeden z dvoch (59 %) zamestnancov priznal, že nechce svoje aktivity na sociálnych sieťach zverejňovať pred svojim šéfom a viac než polovica nechce tieto aktivity zverejňovať dokonca ani pred kolegami.

Viac technologických noviniek čítajte na www.fony.sk

Ďalších 34 % je proti zobrazeniu obsahu ich správ a e-mailov zamestnávateľovi. Okrem toho ďalších 5 % dokonca uviedlo, že ich kariéra bola nezvratne poškodená v dôsledku úniku ich osobných informácií. Ľuďom záleží na tom, aby mali priaznivý imidž v rámci firmy a nepokazili si vzťahy na pracovisku.

Foto: ilustračné

Zdroj: TASR