Rôzne

Slováci vedia ŠPEKULOVAŤ: Pri KÚPE bytu sa rozhodujú aj o tom, kam dajú vianočný stromček!

Neverili by ste, ale v prieskume ku kúpe bytov sú Slováci poriadne prešpekulovaní.

Ilustračný obrázok k článku Slováci vedia ŠPEKULOVAŤ: Pri KÚPE bytu sa rozhodujú aj o tom, kam dajú vianočný stromček!
13
Galéria
Zdroj: TASR/Dano Veselský

Záujemcov o kúpu nového bývania zaujímajú trendy na trhu realít, ktorými sú napríklad kvalitné materiály a ekologické riešenia. Pre viac ako 83 % opýtaných je dôležitejšia konštrukcia a dispozície než interiér či štandard, ktorý možno vymeniť.

Dôležitý celok aj detaily

Pri kúpe bytu dokáže rozhodnúť aj to, či si majú záujemcovia kam umiestniť vianočný stromček. Informovala o tom realitná kancelária Herrys na základe jej prieskumu.

Pri stretnutiach a konzultáciách s klientmi vidíme, že kupujúci sa skutočne zaujímajú aj o technické aspekty stavby. Absolútny základ, ktorý rozhoduje, sú dispozície, lebo tie sa menia iba ťažko,“ uviedol Filip Žoldák z realitnej kancelárie.

Z respondentov 53 % pritom zvažuje aj celkový vzhľad budovy a to, ako zapadá do okolia. Dôležitú úlohu zároveň hrá vzhľad spoločných priestorov, doplnila spoločnosť.

Byty sa dnes stavajú kompaktnejšie a ľudia chcú dostať zo svojich štvorcových metrov čo najviac. Nechcú si z nich ukrajovať zbytočnými stĺpmi, oblúkmi či inými netypickými architektonickými prvkami. Chcú dostať účelne navrhnutý priestor, ktorý sa dá veľmi ľahko a prakticky zariadiť,“ priblížil Žoldák.

Vybavenie bytu

Možnosť výberu z viacerých variantov štandardu či vybavenia v cene bytu by uprednostnilo 44 % opýtaných. Pre 23 % opýtaných je zároveň úroveň štandardu taká dôležitá, že sú ochotní si priplatiť. Holobyt alebo holodom, teda kúpu nehnuteľnosti bez zariadenia, by uprednostnilo 18 % opýtaných a necelých 10 % by uprednostnilo kúpu plne zariadenej nehnuteľnosti aj s nábytkom.

Štandard, ktorý je zahrnutý v cene bytu, vypovedá veľmi veľa o kvalite a filozofii samotného projektu,“ doplnil Žoldák. „Využívanie či už udržateľných materiálov alebo technológií, ktoré pomáhajú znižovať dosahy klimatických zmien, vnímame ako niečo, čo klienti oceňujú. Kupujúci sú uvedomelí a hľadajú moderné miesto na život, a to v zdravom prostredí,“ dodal.

Online prieskum mal 1133 respondentov, z toho 52 % žien a 48 % mužov. Viac ako polovicu tvorili 31– až 50-roční s bydliskom v Bratislave a vyše dve tretiny sú absolventmi vysokej školy, uzavrela spoločnosť.

Témy, ktoré hýbu Bratislavou

Zdroj: TASR
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM