Rastislav Búgel Správy Rôzne

Prieskum sledovanosti televíznych staníc: Markíza si drží vedúce postavenie

Televízia Markíza je najsledovanejšou televíznou stanicou na Slovensku. Pozrite si rebríček sledovanosti.

Ilustračný obrázok k článku Prieskum sledovanosti televíznych staníc: Markíza si drží vedúce postavenie
Zdroj: TASR

Najsledovanejšou televíziou na Slovensku bola v poslednom kvartáli roku 2016 a prvom kvartáli roku 2017 TV Markíza. V priemere ju sledovalo 45,3 percenta divákov. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu MML–TGI, ktorý dnes predstavila spoločnosť Median SK.

Druhou najsledovanejšou bola podľa parametra „sledoval včera“ TV JOJ s podielom 31,5 percenta divákov, nasledovaná hlavným kanálom verejnoprávnej RTVS – Jednotkou, ktorá mala sledovanosť 24,2 percentá. Poradie sledovanosti ďalších staníc v rebríčku TOP 10 je nasledovné: TV Doma (6,2 percenta), TA3 (5,4 percenta), Dvojka (4,1 percenta), Plus (3,9 percenta), TV Dajto (3,7 percenta), ČT1 (3,6 percenta) a RTL Klub (1,8 percenta).

Pokles odchodom z antény

Komerčná jednotka TV Markíza zaznamenala v sledovanom období pokles. Od začiatku roku 2017 jej televízna skupina opustila terestriálne vysielanie. Oproti predchádzajúcemu obdobiu 3. a 4. kvartálu 2016 spadla stanica v sledovanosti o zhruba päť percentuálnych bodov. Naproti tomu, TV JOJ stúpla o jeden percentuálny bod a Jednotka sa v sledovanosti nepohla.

Obdobný pohyb nastal aj v sledovanosti jednotlivých televíznych skupín. Skupine Markíza Group klesla sledovanosť pod úroveň 50-tich percent (49 percent), čo je pokles o päť percentuálnych bodov. JOJ Group zvýšila svoju sledovanosť z 33 percent v minulom sledovanom období na 34 percent. Sledovanosť dvoch televíznych kanálov RTVS zostala nezmenená (25 percent).

Markíza sa oslabila

V 4. kvartáli 2016 a prvom kvartáli 2017 dosiahla sumárna sledovanosť všetkých televízií 82 percent, čo sú takmer štyri milióny divákov. Samotný kanál TV Markíza sledovala polovica divákov (2,026 mil.), TV JOJ a Jednotku štvrtina divákov (1,41 mil. a 1,081 mil.).

TV Markíza oslabila aj v pozícii trhovej jednotky, keď spadla s 39 na 36 percent. Druhý najvyšší podiel na trhu – 22 percent, mala v sledovanom období TV Joj (nárast o 1 percento), Jednotka mala podiel na trhu 16 percent a zvyšné TV stanice dokopy 27 percent.

Národný prieskum MML–TGI, zameraný na spotrebné správanie, médiá a životný štýl, realizuje spoločnosť Median SK kontinuálne od roku 1997. Prieskum za štvrtý kvartál 2016 a prvý kvartál 2017 bol realizovaný na vzorke 4054 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku od 14 do 79 rokov v období od 19. septembra 2016 do 18. decembra 2016 a od 9. januára 2017 do 2. apríla 2017.

Foto: ilustračné

Zdroj: TASR

Rýchle správy

Najčítanejšie