Slovenská pošta opäť upozorňuje na podvodné správy: Žiadne COLNÉ poplatky neplaťte!
Slovenská pošta opätovne upozorňuje na podvodníkov, ktorí zneužívajú jej identitu. Na čo si treba dať pozor?
Podvodníci v mene pošty pýtajú doplňujúce adresné údaje či úhradu colných poplatkov. Po kliknutí na priložený link žiadajú klienta zadať údaje o svojej platobnej karte. Informovala o tom hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková s tým, že Slovenská pošta vyzýva občanov, aby údaje o platobnej karte či bankovom účte nezadávali, mohli by totiž byť zneužité.
Žiadne poplatky
„Slovenská pošta zároveň upozorňuje, že nikdy nežiada prostredníctvom SMS, MMS, e-mailov či sociálnych sietí úhradu žiadnych poplatkov, ani za colné konanie, ani nesprostredkúva žiadne platby,“ upozornila v mene Slovenskej pošty Dorčáková. Všetky poplatky spojené so službami Slovenskej pošty sa platia pri preberaní zásielky u kuriéra, na pobočkách pošty alebo v BalíkoBOXe, dodala.
Že ide o podvod, rozoznáte aj podľa nepravdivých údajov uvedených v podvodnom maile: zákaznícka podpora SP nefunguje 24 hodín a telefónne číslo na ZC je 0850 122 413 a nie 0850 192 413.
Ak na takéto podvodné správy ľudia už zareagovali a bola im spôsobená škoda, Slovenská pošta odporúča, aby sa obrátili na orgány činné v trestnom konaní.
Desiatky foriem podvodov
Takýchto podvodných správ, či už vo forme SMS, MMS, e-mailov, telefonátov či na sociálnej sieti zaznamenala Slovenská pošta už približne 60 rôznych typov.
Zvyčajne vyzývajú k úhrade platieb za doručené zásielky, k zmene doručenia či uloženia zásielky alebo na zaplatenie colných poplatkov. Prípadne vyzývajú na údajné vytvorenie objednávky na poštového kuriéra, ktorý má zásielku vyzdvihnúť a cez stránku pošty majú byť preposlané peniaze, upozorňuje Slovenská pošta.
Ukážky falošných správ a mailov nájdete v galérii.