Rastislav Búgel Cestovanie

ŠOK po prílete do Hurghady! Dovolenkárom oznámili, že hotel pre nich NEMÁ miesto

Zaplatili si pobyt v 5-hviezdičkovom hoteli. Po prílete do Hurghady ich čakalo nepríjemné prekvapenie!

Ilustračný obrázok k článku ŠOK po prílete do Hurghady! Dovolenkárom oznámili, že hotel pre nich NEMÁ miesto
Zdroj: Unsplash.com

Skupina českých turistov si kúpila pobyt v päťhviezdičkovom hoteli Calimera Blend Paradise v egyptskej Hurghade. Po prílete ich však čakalo nepríjemné prekvapenie. Ako informuje server TN.cz, po príchode na miesto im oznámili, že pre nich hotel nemá žiadne voľné izby!

Mali sa rozhodnúť

„Recepcia ich síce štandardne odbavila – dostali náramky, využili raňajky aj bazén, ale ani po šiestich hodinách čakania hosťom nebola pridelená izba. Zamestnanci hotela s nimi prestali komunikovať a odkázali ich na delegáta cestovnej kancelárie,“ píše portál. Delegát im mal napokon oznámiť, aby sa rozhodli – buď prijmú ubytovanie mimo hlavného areálu, alebo sa uspokoja s iným hotelom s horšími podmienkami.

Za toto nezaplatili!

Situácia sa mala dotknúť približne 20 dovolenkárov. Dve rodiny sa napokon rozhodli pre ubytovanie mimo hlavného areálu. Podľa TN.cz však toto ubytovanie spĺňalo maximálne trojhviezdičkový štandard. Väčšina klientov si napokon zvolila ponúknutý Titanic Royal Resort. Ten mal síce na prvý pohľad vyzerať luxusnejšie, no údajne ani zďaleka nespĺňal podmienky pôvodnej rezervácie.

„Akvapark, kvôli ktorému sme hotel vyberali kvôli deťom, tam nebol. More bolo len po členky, skôr plytčina než pláž a naviac to bolo ďaleko od centra,“ povedala pre server pani Jana. S nižším štandardom sa nechcela zmieriť a niekoľkokrát sa dožadovala presťahovania do zodpovedajúceho hotela.

Dva dni boja

Delegát im nakoniec, po dvoch dňoch, ponúkol novo otvorený hotel Serenity Sky Arc Sahl Hasheesh. Až ten vraj spĺňal požadovaný štandard. „Tu sme konečne spokojní. Ale museli sme si to doslova vybojovať. Dva dni boli z dovolenky preč a nervy úplne v háji,“ dodala.

Podľa portálu ide o tzv. overbooking. Ide pritom o bežnú, ale kontroverznú prax. Hotel v takom prípade prijme viac rezervácií, než ako je jeho kapacita a spolieha sa na to, že niektorí hostia nedorazia alebo zrušia rezerváciu. Ak sa tak ale nestane, časť dovolenkárov jednoducho nemajú kam ubytovať. „Na letisku už inej rodine rovno povedali, že v Calimere bývať nebudú. Ponúkli im Titanic Palace, ale tam je more v podstate len plytčina… V jeden moment sme mali pociť, že to majú naozaj dopredu pripravené a počítajú s tým, že polovica ľudí sa jednoducho nesťažuje,“ dodala Jana.

Spoliehajú sa na to?

Klienti spísali reklamačné protokoly, ktoré napokon podpísal aj delegát. Kto sa ozval hlasno, dostal náhradný hotel zodpovedajúcej kvality. Nie každý však vie, ako správne v takejto situácii postupovať. A po dlhom cestovaní často ani nemá dostatok energie.

„Človek je unavený, nevyspatý, má so sebou deti a počas minúty sa má rozhodnúť, čo ďalej. V tej chvíli jednoducho nechce riešiť paragrafy a fotiť si každý krok. Ale presne na to sa tí prevádzkovatelia spoliehajú,“ uzavrela česká dovolenkárka.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Foto: ilustračné

Mohlo by vás zaujímať:

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM