Štruktúra predaja vstupeniek na zápas SR - Slovinsko
WEBNOVINY.SK
BRATISLAVA 25. septembra (WEBNOVINY) – Po rôznych medializovaných informáciách o počte predajných vstupeniek Slovenský futbalový zväz predkladá verejnosti informácie o skutočnej štruktúre vstupeniek. Agentúra SITA ich uvádza v plnom znení bez redakčných úprav.
Kapacita štadióna ŠK Slovan Bratislava bola znížená na žiadosť FIFA (delegátov, ktorí kontrolovali štadión v júni t.r.) na počet 23 800. Tiež boli brané do úvahy infraštruktúrne kritériá, a po diskusii viacerých odborníkov pre bezpečnosť prišli k názoru, že štadión (hoci je vybudovaný pre 29 082 ľudí – miesta na sedenie) nemá priechodnosť od brán po vstupy na jednotlivé tribúny pre počet 29 082 ľudí. Taktiež vzhľadom na stav štadióna (toalety, sedadlá atď.) nie je možné ho komfortne obsadiť na 100 %.
Na zápas Slovensko – Česká republika bola tiež znížená kapacita na počet 23 800. Z tejto kapacity SFZ poskytol 10 % na predaj súperovi. Prostredníctvom regionálnych futbalových zväzov (Bratislavský, Západoslovenský, Stredoslovenský, Východoslovenský), Únie ligových klubov, a cez sekretariát SFZ sa predalo 4800 vstupeniek pre ľudí pracujúcich vo futbalových štruktúrach (cca 20 % z celkovej kapacity). Toto číslo okrem iného zahŕňa vstupenky pre futbalové kluby Corgoň ligy, I. ligy, regionálne futbalové zväzy, komisie a tiež vstupenky pre rodiny hráčov a realizačného tímu SR "A“ mužstva. Tieto predajné vstupenky boli prioritne vyčlenené a preto sa predávali odlišným distribučným kanálom. Tento postup bol opakovaný identicky ako v predchádzajúcich zápasoch slovenskej futbalovej reprezentácie. Radi by sme upriamili Vašu pozornosť na fakt, že ide o predajné vstupenky a všetci ich riadne zaplatili resp. zaplatia.
Naši platinoví (Kia, Fortuna, Corgoň, T-Com, Adidas) a mediálni partneri (STV, SITA, Slovenský rozhlas, SME a denník Šport) dostali na predaj na základe predkupného práva uvedeného v zmluvách celkovo 3675 vstupeniek (cca 15 % z celkovej kapacity). V tomto počte sú zahrnuté aj vstupenky, ktoré sú ďalej ponúkané fanúšikom formou odmeny v spotrebiteľských súťažiach (napr. súťaž s pivom Corgoň).
Spoločnosť Mars Šport Travel dostala do internetového predaja prostredníctvom www.marstravel.sk k dispozícii 10 670 vstupeniek. Nepredajné vstupenky – t.zn. vstupenky pre VIP hostí a nepredajné vstupenky vyplývajúce zo zmlúv pre partnerov tvoria počet 2040 ks. Ďalšiu časť nepredajných vstupeniek vo výške 293 ks tvoria miesta pre novinárov a vyblokované miesta pre TV personál a TV techniku.
Sumár:
Celkový počet predajných vstupeniek bolo 21 467, z toho pre Slovákov 19 145, počet nepredajných vstupeniek je 2333. Treba poznamenať, že viac ako 67 % celkovej kapacity štadióna Tehelné pole tvoria sektory za bránkou (vstupenky III. kategórie), vstupenky I. kategórie (vrátane počtu nepredajných – pre VIP, pre novinárov atď.) tvoria menej ako 15 % kapacity.
Štruktúra vstupeniek: Nogometna zveza Slovenije (NZS) – 2322 ks (10 %) Platinoví a mediálni partneri – 3675 (15 %) Internetový predaj marstravel.sk – 10670 (45 %) Regionálne futbalové zväzy, Komisie, Únia ligových klubov, hráči a realizačný tím – 4800 (20 %) Nepredajné – VIP, zo zmlúv – 2040 (9 %) Vyblokované (novinári, TV) – 293 (1 %) Celkovo – 23800 (100 %)
Pozn. percentuálne vyjadrenie zaokrúhlené na celé čísla bez desatinných miest
SITA