Aktualizované Práca Svet o Slovensku

SVET O SLOVENSKU: Trnavskej automobilke chcú vziať časť výroby

Odbory spoločnosti PSA Peugeot-Citroen údajne navrhujú presunúť časť produkcie modelu Peugeot 208 z Trnavy späť do Francúzska. Dôvodom má byť priveľký úspech… Prečítajte si aj vyjadrenie trnavskej automobilky.

Ilustračný obrázok k článku SVET O SLOVENSKU: Trnavskej automobilke chcú vziať časť výroby
15
Galéria
Zdroj: TASR

Odborári majú vo Francúzsku silné slovo a ak teraz zatlačia, slovenská fabrika Peugeot-Citroen v Trnave sa môže rozlúčiť s časťou produkcie. Francúzskym odborárom sa dlhodobo nepáči presun výroby automobilov do východnej Európy, kde spoločnosť využíva nižšie náklady. Teraz sa snažia trend otočiť a prinútiť vedenie automobilky, aby 20 až 30-tisíc automobilov Peugeot 208 vyrábala na ročnej báze opäť vo francúzskom meste Poissy.

Idú na dračku

Francúzsky portál Temps Réel uvádza, že Trnava by mala prísť o časť svojej produkcie, pretože má “problémy s výrobou.” Nejde však o žiadne nedostatky a zlyhania. Práve naopak: “Trnavská fabrika by mohla mať vážne problémy s výrobou a kvalitou nového modelu 208 z dôvodu jeho veľkého komerčného úspechu a očakávanej explózie objednávok,” píše portál.

článku je však zrejmé, že zatiaľ ide len o obavy francúzskych odborárov z materskej spoločnosti, či trnavský závod zvládne očakávaný nápor záujmu o nový Peugeot. Chýba vyjadrenie predstaviteľov z Trnavy, ktorí by najlepšie mohli vysvetliť, či hrozí kolaps výroby a kvality (Pozn. Vyjadrenie trnavskej automobilky prikladáme nižšie) . Odborári z Poissy však už majú jasnú predstavu – presunúť ročnú výrobu 20 až 30-tisíc nových modelov 208 do Francúzska od roku 2020.

Prejav solidarity

Nič však ešte nie je rozhodnuté. Temps Réel píše, že teraz sa len údajne rozbiehajú rozhovory odborárov s vedením PSA Peugeot-Citroen ako aj s predstaviteľmi trnavského závodu o ich predstave. “Sme súčasťou veľkej skupiny. To nám umožňuje využívať potrebnú pomoc pri plánovaní výroby, najmä keď sme na jednom kontinente,” cituje portál slová francúzskeho odborára.

Zároveň však priznáva, že za deklarovaným cieľom “odbremeniť slovenských kolegov,” je zároveň snaha vyťažiť viac fabriku v Poissy, kde hrozí “významná diera vo výrobe od roku 2020.” Presun časti výroby zo Slovenska späť do Francúzska by si vyžiadal investíciu 10 – 15 miliónov eur. Podľa odborárov by to však malo množstvo výhod. Vďaka zníženej nutnosti medzinárodnej prepravy hotových áut do Francúzska by sa šetrilo životné prostredie a zároveň by sa udržala zručná pracovná sila vo Francúzsku. “Medzi jednotlivými závodmi v rámci skupiny by sa tiež mala podporovať solidarita, aby sme dosiahli výsledok, kde budú všetci spokojní,” dodávajú pre Temps Réel francúzski odborári.


Aktualizácia:

Redakcii sa ozval riaditeľ vonkajších vzťahov Groupe PSA Slovakia Peter Švec, ktorý nám poskytol stanovisko trnavskej automobilky. Prinášame ho v kompletnom znení bez redakčných úprav:

„Neexistuje žiaden plán presunu produkcie novej generácie modelu Peugeot 208 z Trnavy do Poissy pri Paríži. Mimochodom výroba tohto modelu sa v Trnave postupne spúšťa aj v plne elektrickej verzii s nulovými emisiami CO2. Tvrdenia o presune výroby z Trnavy sú želaním niekoho, ale neopierajú sa o realitu,“ informuje Peter Švec z Groupe PSA Slovakia.

Foto: ilustračné

FOTO: Nový Peugeot 208 vyrábaný v závode PSA Groupe Slovakia v Trnave
15
Galéria
Zdroj: TASR
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM