Svet o Slovensku

SVET O SLOVENSKU: Výročie ČSR funguje ako Vianoce

Českí obchodníci a firmy sa snažia vyťažiť maximum zo stého výročia vzniku Československa. Vychádzajú špeciálne edície piva, rumu a Česi dokonca môžu telefonovať na Slovensko zadarmo.

Ilustračný obrázok k článku SVET O SLOVENSKU: Výročie ČSR funguje ako Vianoce
Zdroj: TASR

Nie je žiadnou novinkou, že Česi majú k prvej republike z roku 1918 oveľa vrúcnejší vzťah ako Slováci. Preto sú aj tohtoročné oslavy okrúhleho sviatku oveľa pompéznejšie ako na Slovensku. Ošiaľ zo storočnice Československa sa dokonca prenáša aj do sféry marketingu a firmy sa snažia spojiť svoje výrobky s touto udalosťou. Týka sa to najmä potravín, ale aj lokomotív, či mobilného operátora. O téme píše český portál idnes.cz.

Rum aj pivo

“Veľa pripomienkových odkazov sa viaže na potraviny, aj keď tých skutočne storočných je len zopár,” píše idnes.cz o aktuálnych marketingových ťahoch českých firiem pri príležitosti vzniku ČSR. Ako príklad uvádza výrobcu liehovín Stock Plzeň-Božkov, ktorý začal predávať novú značku Republica. Ide o trstinový rum v secesnom obale, čo má spotrebiteľovi evokovať začiatok 20. storočia, keď prvá republika vznikla.

“Výročie využili aj výrobcovia ďalšieho tradičného českého nápoja – piva. Špeciálny ležiak 1918 vyrobili v protivínskom pivovare, ktorý však svoje najslávnejšie obdobie zažil už pred vznikom ČSR. Ďalší minipivovar v spolupráci s mestom Ústí nad Labem čapuje už od mája špeciálnu edíciu piva T.G.M.,” dodáva portál.

Zapájajú sa aj reťazce

Slávnostnú atmosféru historickej storočnice si nechcú nechať ujsť ani niektoré potravinové reťazce a online predajcovia. V českých predajniach Albert beží vernostná kampaň, v ktorej zákazníci zbierajú body na hru Naše storočie. “Internetový predajca Rohlík zasa ponúka zákazníkom možnosť oslavovať s tradičnými značkami ako sú Pribináčik, Hermelín, Kofola, alebo mydlo Jeleň. Pripiť si môžu rumom Republica alebo Bohemia Sektom Sto rokov,” píše portál.

Reťazec Tesco zasa vyhlásil súťaž o storočné recepty, z ktorých vznikne špeciálna kuchárska kniha na oslavu vzniku prvej republiky. Kampaň Vlastenectvo spustil aj Kaufland. Železničný dopravca České dráhy zasa avizuje, že opravia dve storočné parné lokomotívy. Jeden mobilný operátor zasa umožnil na pár dní telefonovať českým zákazníkom na Slovensko zadarmo.

Portál tiež cituje názor marketingového experta, podľa ktorého sú podobné akcie celkom pochopiteľné a storočnica ČSR vzbudzuje obzvlášť veľký záujem. “Navyše dnes sú v móde značky s názorom a podporiť českú štátnosť môže byť dobrým krokom bez rizika.”

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM