Toaletný papier prezrádza prekvapivo veľa o vašej osobnosti
Podľahli ste počas pandémie koronavírusu panike a nakúpili ste si zásoby toaletného papiera? Alebo ste sa správali, akoby sa nič nedialo? Prezradili ste tým o sebe veľmi veľa.

Nie, nie je to sranda. Vedci sa skutočne zaoberajú aj tým, čo o vašej osobnosti vypovedajú nákupy toaletného papiera v čase ohrozenia vírusom. A výsledky sú celkom zaujímavým čítaním, s ktorým sa zrejme každý stotožní. Informuje o nich vedecký portál ScienceDaily.
Toaleťák ako vzácnosť
Keď sa v marci v jednotlivých krajinách začali prijímať bezpečnostné opatrenia na zabránenie šíreniu koronavírusu, ľudia začali vykupovať obchody. Okrem cestovín, dezinfekcie a paralenu vyprázdnili aj police s toaletným papierom.
„Niektoré spoločnosti zaznamenali nárast predaja toaletného papiera až o 700 percent. Vlády pritom vyzývali ľudí, aby neprepadali panickým nákupom,“ píše ScienceDaily.
Vedcov toto správanie zaujalo, a tak sa rozhodli preskúmať, prečo sa tak ľudia správajú. Pustili sa do veľkého prieskumu. „Cez sociálne médiá oslovili 1 029 dospelých z 35 krajín. Získali od nich rôzne osobné informácie – vek, pocit ohrozenia koronavírusom, správanie sa počas karantény i spotrebu toaletného papiera za posledné týždne,“ približuje portál.
Menia sa pravidlá nosenia rúšok: Pozrite si, KDE všade ho od soboty musíte mať
Strach a zodpovednosť
Výsledky výskumu boli jednoznačné. Najviac toaleťáku nakupovali ľudia, ktorí sa najviac cítili ohrození Covid-19. Svoju úlohu však zohrávali aj ďalšie dve osobnostné črty – emocionalita a zodpovednosť.
„Ľudia, ktorí sú úzkostliví a zvyknú si vo všeobecnosti robiť starosti, mali najväčší sklon robiť si zásoby toaleťáku… Veľa ho nakupovali aj puntičkári, ktorí sú opatrní, dobre zorganizovaní a perfekcionisti,“ uzatvára portál.
Výskum tiež ukázal, že toaleťák nakupovali viac seniori ako mladšie ročníky. Väčšie zásoby si tiež robili Američania, zatiaľ čo Európania to brali trochu pokojnejšie.