Rastislav Búgel Technológie

Toto Slovákov poriadne NAŠTVE: Po Markíze ZAKÁŽE pretáčanie reklám aj JOJka

Už niekoľko týždňov je zakázané pretáčanie reklám v archíve pri staniciach Markízy. O niekoľko dní sa pridajú aj stanice skupiny TV JOJ.

Ilustračný obrázok k článku Toto Slovákov poriadne NAŠTVE: Po Markíze ZAKÁŽE pretáčanie reklám aj JOJka
Zdroj: Dnes24.sk

Pred časom televízia Markíza zakázala možnosť pretáčania reklám v archívoch operátorov. Netrvalo dlho a zareagoval aj ďalší veľký hráč.

Zablokovanie pretáčania

Ako informuje Živé.sk, „skupina TV JOJ od 15. júla požaduje, aby všetci operátori zablokovali pretáčanie reklám pri sledovaní jej kanálov z archívu.“

Zmena sa dotkne divákov staníc JOJ, JOJ Plus a Wau.

Hoci ako prvý na novinku upozornil operátor DSi Data, najnovšie je už jasné, že sa zákaz pretáčania reklám bude týkať všetkých operátorov.

Postupne tak diváci prídu o možnosť pretáčania blokov reklám v archíve operátorov. „Zdá sa, že aj táto televízia bude vyžadovať, aby divák odsledoval z reklamného bloku tri minúty a následne bude možné pretočiť zvyšok reklám. Technické riešenia a prístup k blokovaniu sa môžu mierne líšiť – podľa konkrétneho operátora. Niektorí operátori nemusia zvládnuť pokročilejšie riešenie a je možné, že niektorí diváci si budú musieť pozrieť celé reklamné bloky, prípadne sa v programe nebude možné hýbať dopredu ani mimo reklamných blokov,“ píše Živé.sk.

Reakcie operátorov

SledovanieTV sa vyjadrilo, že spolu s ďalšími operátormi boli vyzvaní, aby od 15. júla zablokovali pretáčanie reklám. Aktuálne podľa vyjadrenia pre spomínaný server čakajú na podrobnosti. Lepšia.TV reagovala, že ak skutočne k takémuto plošnému zákazu dôjde, budú k tomu nútení pristúpiť aj oni.

O2 pre Živé.sk uviedlo, že k obmedzeniu pretáčania reklám na všetkých staniciach JOJ plánujú pristúpiť na základe žiadosti vysielateľa. O kroku aj presnom termíne budú zákazníkov informovať.

„Od 15. júla budeme na základe požiadavky vysielateľa blokovať pretáčanie reklamy aj pri staniciach JOJ, Plus a Wau. Pri spustení relácie z archívu má divák prvú minútu na voľný pohyb v rámci časovej osi, vrátane preskočenia reklamného bloku. Po uplynutí tejto minúty je pri reklamnom bloku povinný odsledovať jeho časť definovanú vysielateľom, aktuálne ide o 3 minúty reklamy,“ uviedol pre Živé.sk operátor 4ka, ktorý prístup JOJ nepovažuje za prozákaznícky, ale rozhodnutie rešpektuje.

Pripravuje sa aj Orange, ktorý o nasadení bude informovať zákazníkov, keď to bude aktuálne. Digi Slovakia bude postupovať „v súlade s technickými a licenčnými podmienkami dohodnutými s vysielateľom.“ Klientov bude taktiež včas informovať prostredníctvom webu. Situáciu sleduje aj Telekom, ktorý bude v prípade nasadenia postupovať v súlade s licenčnými a technickými podmienkami. „Aj v tomto prípade by sme radi zdôraznili, že zavedenie zákazu pretáčania reklám môže negatívne ovplyvniť zákaznícku skúsenosť divákov, ktorí sú zvyknutí sledovať svoje obľúbené relácie s možnosťou preskočenia reklám v archíve,“ reagoval pre portál operátor.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Foto: ilustračné

Mohlo by vás zaujímať:

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM