Tvoríte na TikTok či YouTube? Daniam sa NEVYHNETE! A to ani nemusíte dostať peniaze
Slovenská komora daňových poradcov upozorňuje influencerov na daňové povinnosti.
Influenceri, blogeri, youtuberi a tvorcovia obsahu na sociálnych sieťach ako TikTok či Instagram si často neuvedomujú, že ich príjmy podliehajú daňovým povinnostiam.
Dane aj za produkty
Slovenská komora daňových poradcov upozorňuje, že aj produkty „zadarmo“ majú svoju hodnotu a ak sú poskytnuté za protihodnotu, napríklad reklamný post, ide o príjem, ktorý treba zdaniť.
Čo je zdaniteľný príjem?
Daňový poradca Radovan Ihnát vysvetľuje, že zdaniteľný príjem influencerov zahŕňa akýkoľvek príjem získaný za odmenu, vrátane nepeňažného príjmu, teda barteru. Príjmy z platforiem ako YouTube, TikTok, Twitch, OnlyFans alebo zahraničné spolupráce spadajú pod medzinárodné zdaňovanie. V niektorých prípadoch je potrebné zaplatiť daň aj v inom štáte a využiť zmluvu o zamedzení dvojitého zdanenia.
Dajte si pozor
Influenceri by si mali dávať pozor na registráciu za platiteľa DPH, ak ich príjem presiahne 50-tisíc eur ročne. Pri prekročení obratu 62 500 eur sa stávajú platiteľmi DPH okamžite. Ak ročné príjmy presiahnu 2 876,90 eura, je potrebné podať daňové priznanie.
Ihnát odporúča evidovať všetky príjmy a barterové spolupráce, vzdelávať sa o daňových povinnostiach a spojiť sa s daňovým poradcom. Pri barteroch je dôležité viesť evidenciu o poskytnutých produktoch a službách a ich trhovú hodnotu zaevidovať ako príjem. Komora daňových poradcov radí influencerom zvážiť živnosť alebo s.r.o., ak sa ich činnosť stáva hlavným príjmom.
Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.
Foto: ilustračné