Viac ako tretina Slovákov nakupuje vo výpredajoch: Chcú ušetriť
Viac než tretina Slovákov nakupuje vo výpredajoch a v zľavových akciách, aby ušetrila. Výpredaje pritom obľubujú rovnako ženy aj muži.
Zľavy vyhľadávajú najmä mladí vo veku 18 až 34 rokov. O niečo menej nakupujú na základe akcií starší ľudia vo veku 45 až 65 rokov. Ukázal to najnovší prieskum spoločnosti Kruk, ktorý bol zameraný na hospodárenie s rodinnými financiami.
Vzdelaní ľudia hľadajú nižšie ceny
Väčší podiel nakupujúcich v zľavách tvoria nezamestnaní respondenti. „Slováci radi nakupujú v zľavách či vo výpredajoch a často ich k tomu núti ich finančná situácia. Zľavové akcie vyhľadávajú vo väčšej miere nezamestnaní a zadlžení ľudia,“ konštatuje hovorkyňa spoločnosti Kruk Markéta Kolářová.
Líšia sa i nákupné zvyklosti obyvateľov rôznych regiónov. Vo výpredajoch nakupujú najviac obyvatelia Nitrianskeho a Trenčianskeho kraja, najmenej obyvatelia Bratislavy a Trnavského kraja. Takmer 46 % respondentov hľadajúcich najnižšiu cenu nákupu má vyššie vzdelanie. Len minimálne sú rozdiely medzi respondentmi s rôznou úrovňou finančnej gramotnosti.
Nakupujú aj na tržniciach
Ďalším spôsobom, ako ušetriť peniaze za potraviny a ostatný nutný tovar, sú nákupy v hypermarketoch a na tržniciach. K takémuto spôsobu nakupovania sa hlási 32 % respondentov. Najmenej nakupujú na tržniciach a v hypermarketoch obyvatelia Žilinského a Košického kraja, najviac obyvatelia Trnavského a Nitrianskeho kraja. Skladba zákazníkov hypermarketov a tržníc sa len veľmi málo líši od veľkosti mesta, v ktorom žijú. „Voľba miesta na nakupovanie súvisí so životným štýlom, bydliskom i ekonomickou situáciou. V hypermarketoch a na tržniciach pritom nakupujú najviac ľudia, ktorí svoju finančnú gramotnosť hodnotia ako základnú či vyššiu,“ dodala Kolářová.
Foto: ilustračné