Webnoviny - Svet

Vláda odsúhlasila rast minimálnej mzdy na 317 eur

WEBNOVINY.SK

Sprava: Premiérka Iveta Radičová, podpredseda vlády SR a minister práce, sociálnych vecí a rodiny Jozef Mihál a 1. podpredseda vlády SR a minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ján Figeľ počas rokovania 18. schôdze vlády SR. Foto: SITA/Ľudovít Vaniher BRATISLAVA 13. októbra (WEBNOVINY) – Minimálna mzda vzrastie od začiatku budúceho roka na 317 eur. Nárast najnižších miezd o 3 % schválila v stredu vláda Ivety Radičovej. Na trojpercentnom raste minimálnej mzdy sa v pondelok dohodli lídri koaličných strán napriek nesúhlasu zamestnávateľov a skôr nesúhlasnému stanovisku predstaviteľov samospráv. Vláda sa mala návrhom na úpravu minimálnej mzdy zaoberať už na svojom rokovaní v stredu minulý týždeň. Napokon však o návrhu nerokovala. Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR predložilo návrh na zvýšenie minimálnej mzdy rovnako o 3 % zo súčasných 307,7 eur na 317 eur. Minister práce Jozef Mihál však pripustil, že tento návrh nemusí byť definitívny a konečné rozhodnutie je v rukách kabinetu.

Schválený návrh odmietajú tradične zamestnávatelia, ktorí akékoľvek zvyšovanie minimálnej mzdy považujú za dôvod zvyšovania nezamestnanosti. Odborári návrh obhajujú a tvrdia, že zvyšovanie minimálnej mzdy rast nezamestnanosti nespôsobuje. Návrh na zvýšenie minimálnej mzdy tak minulotýždňovým rokovaním tripartity podľa očakávaní neprešiel a definitívne rozhodnutie mala prijať vláda. Rezort práce a sociálnych vecí postupoval pri predkladaní návrhu na rast najnižších miezd v súlade so zákonom o minimálnej mzde, ktorý mu v prípade nezhody sociálnych partnerov ukladá povinnosť predložiť návrh na rast najnižších miezd o rovnaké percento, o aké v roku 2009 vzrástla priemerná mzda na Slovensku.

SITA

Najčítanejšie na Dnes24.sk
Reklama 4ka verí tým, čo skúšajú. Vyskúšaj 4ka
Magazín
Reklama 4ka verí tým, čo skúšajú. Vyskúšaj 4ka
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM