Zo Slovenska

Zaskočení majitelia reštaurácií: Kritérium 15 m2 na zákazníka je kontraproduktív­ne!

Obmedzenie počtu zákazníkov podľa výmery podlahovej plochy totiž výrazne znižuje počet zákazníkov v reštauráciách.

Ilustračný obrázok k článku Zaskočení majitelia reštaurácií: Kritérium 15 m2 na zákazníka je kontraproduktív­ne!
86
Galéria
Zdroj: TASR

Prevádzkovatelia reštaurácií zostali zaskočení podmienkou dodržania kritéria 15 m2 na zákazníka. Tú od nich vyžaduje pri otvorení vnútorných priestorov reštaurácií Úrad verejného zdravotníctva (ÚVZ) napriek tomu, že predstavitelia vlády a hlavný hygienik pri ohlasovaní spustenia 4. fázy uvoľňovania ekonomiky deklarovali, že režim, v ktorom budú fungovať interiéry reštaurácií, kaviarní a ďalších zariadení verejného stravovania, bude rovnaký ako pri letných terasách.

15 m2 na zákazníka

Asociácia hotelov a reštaurácií Slovenska (AHRS) preto požiadala krízový štáb, aby uplatňovanie tohto pravidla pre zariadenia verejného stravovania prehodnotil.

„Asociácia hotelov a reštaurácií Slovenska považuje dodržiavanie kritéria 15 m2 na jedného zákazníka v interiéri reštaurácií, ktoré bolo definované v opatrení ÚVZ v súvislosti s rozhodnutím krízového štábu o spustení tzv. 4 fázy uvoľňovania ekonomiky, za neopodstatnené a kontraproduktív­ne,“ uviedol vo štvrtok generálny manažér AHRS Marek Harbuľák.

Mnoho prevádzkovateľov reštaurácií sa spoľahlo na vyjadrenia členov krízového štábu a otvorilo svoje prevádzky v zmysle takto deklarovaných režimov. „Po oboznámení sa s obsahom Opatrenia ÚVZ SR však ostali prevádzkovatelia zaskočení požiadavkou, ktorá sa doteraz neuplatňovala ani v prípade letných terás a je kontraproduktív­na,“ zdôraznil Harbuľák.

Obmedzenie počtu zákazníkov podľa výmery podlahovej plochy totiž výrazne znižuje počet zákazníkov v reštauráciách. „Pravidlo nedáva logický význam v kombinácii s určenými minimálnymi rozstupmi stolov a zákazníkov, čo považujeme za dostatočné na elimináciu prenosu prípadného ochorenia,“ zdôraznil šéf asociácie.

Posledná kvapka

Podľa prevádzkovateľov reštaurácií takto definované prevádzkové režimy pre zariadenia verejného stravovania neznamenajú pomoc a uvoľňovanie, ale naopak, pre mnohé podniky môžu byť poslednou kvapkou v rozhodovaní o prepúšťaní zamestnancov a ukončení ich činností.

„AHRS preto žiada krízový štáb, aby urýchlene prehodnotil uplatňovanie tohto pravidla pre zariadenia verejného stravovania. Zároveň žiadame všetkých kompetentných, aby včas a s predstihom zverejňovali dôležité informácie o uvoľňovaní ďalších služieb cestovného ruchu, aby mali podnikatelia v hotelierstve a gastronómii dostatok času na oboznámenie a prípravu prevádzky,“ dodal Harbuľák.

Správa bude aktualizované o reakciu Úradu vlády SR.

Zdroj: TASR
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM