Dosť bolo Labubu? Trh začalo valcovať legendárne MONČIČI! Opäť dobýva celý svet
Toto snáď už nikto nečakal! Legendárne Mončiči hlási veľkolepý návrat a opäť sa stáva celosvetovým fenoménom.
Strašidelné postavičky Labubu si podmanili svet a spustili hotové šialenstvo. Čínsky reťazec Pop Mart, ktorý túto hračku vyrába, dokonca prekonal trhovou kapitalizáciou aj ruský energetický gigant Gazprom.
Hračku propagujú celebrity a niektorí ľudia sú za vzácnejšie kúsky ochotní zaplatiť neuveriteľné sumy. Staršia generácia si však len klope na čelo a s láskou spomína na „mončičákov“. Plyšové opičky Mončiči (Monchhichi) boli v 80. rokoch mimoriadne populárne aj v Československu a azda sa nenašla domácnosť, v ktorej by nebol aspoň jeden „mončičák“.
Návrat „mončičákov“
A pôvodom japonské Monchhichi, ktoré v roku 1974 vytvoril Koichi Sekiguchi, aj vďaka Labubu zažíva fenomenálny návrat. Svojho Mončiči chcú získať ľudia z celého sveta.
Svedčí o tom aj istá austrálska influencerka Sam Todd. Tá sa vybrala do Tokia, aby si ukoristila svoju Monchhichi kľúčenku. Ošiaľ sa postupne dostal až na takú úroveň, že obchod, v ktorom svoje Monchhichi napokon kúpila, zaviedol obmedzenie počtu kusov, ktoré si môže zákazník odniesť. „Popularita prudko stúpa – každý ho chce,“ povedala vo videu, ktoré sa stalo virálnym.
Celosvetový úspech
Spoločnosť Sekiguchi Co., tvorca a držiteľ práv na Monchhichi, podľa Nation Thailand uviedla, že tržby z predaja Monchhichi sa v poslednom fiškálnom roku viac ako zdvojnásobili a vygenerovali 4,6 miliardy jenov.
O tom, že Moncichi zažíva celosvetový návrat, svedčí aj fakt, že medzinárodné predaje predstavujú už 40 percent. Spoločnosť chce preto rozšíriť výrobu do Číny. "Naším cieľom je, aby sa Monchhichi stala známou po celom svete,“ povedal Toshitaka Yoshino, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Sekiguchi.
„Monchhichi sa prvýkrát stala globálnou senzáciou v roku 1974, keď dosiahla virálnu slávu ešte pred internetom a dokonca spolupracovala so spoločnosťou Mattel, no potom zmizla z centra pozornosti. Jej návrat je však silnejší ako kedykoľvek predtým,“ píše server.
Toshitaka Yoshino je však opatrný. Vraví, že čo sa predáva dnes, to sa nemusí predávať aj zajtra. Síce firma zrýchlila výrobu, no vyhýba sa nadmernej expanzii, nakoľko chápe, že trendy v prípade hračiek sú vrtkavé. „Návrat značky Monchhichi demonštruje, ako dokáže klasická značka využiť energiu generácie Z a zberateľské trendy na vstup do novej zlatej éry, a tak osloviť nostalgických fanúšikov aj novú generáciu spotrebiteľov,“ uzatvára Nation Thailand.
Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.