Google prekvapil: Fekišovce, Karel Gott a Čaputová sa ocitli v rovnakom rebríčku
Slovenskému internetu kraľovali v roku 2019 ako emócie, tak aj záujem o veci verejné.
Spoločnosť Google zverejnila rebríčky najvyhľadávanejších kľúčových slov za rok 2019. Založené sú na hľadaných výrazoch, ktoré boli v tomto roku oproti minulému roku najnavštevovanejšie.
Čím žilo Slovensko?
Kľúčové slová, o ktoré najviac vzrástol záujem, sú zrkadlom toho, čím žila spoločnosť. Slovenskému internetu kraľovali v roku 2019 ako emócie, tak aj záujem o veci verejné.
Smútili sme nad odchodom legendy, stratou svetového kultúrneho dedičstva či strašnou dopravnou tragédiou, tešili sa naopak zo športových úspechov a nebola nám ľahostajná ani voľba hlavy štátu, eurovoľby či ustanovujúce zasadanie obecného zastupiteľstva v jednej malej dedinke na východe Slovenska.
„Nestáva sa často, že je to práve udalosť z konca roka, ktorá obsadí prvú priečku vo výročných rebríčkoch. Síce sa jednalo o smutnú správu, a to o odchod Karla Gotta, zároveň to ale poukazuje na fakt, akou veľkou osobnosťou bol a aký blízky vzťah k nemu Slováci prechovávali,“ komentuje tohtoročný rebríček Alžbeta Houzarová, PR manažérka Googlu pre Českú republiku a Slovensko.
Najvyhľadávanejšie výrazy v kategórii Trendy roka:
- Karel Gott
- Majstrovstvá sveta v hokeji
- Prezidentské voľby
- Tour de France
- Žihadielko
- Notre Dame
- Eurovoľby
- Zuzana Čaputová
- Fekišovce
- Ples v opere
Politika a šport
Tento rok sme si volili novú hlavu štátu, stala sa ňou žena – Zuzana Čaputová. Nie je teda prekvapujúce, že v rebríčku najvyhľadávanejších výrazov obsadila vysokú priečku.
Rebríček najtrendovejších slovenských osobností bol definovaný najmä osobnosťami z oblasti športu a politiky. Bojovník MMA Attila Végh sa dostal na tretiu priečku, tesne nasledovaný lyžiarkou Petrou Vlhovou a na desiate miesto sa dostala hokejová legenda Ladislav Nagy.
Výrazy s „Ako“
O tom, že internet je pre nás studňou poznania, svedčia aj otázky, ktoré googlime. S výrazom „Ako“ nás najviac zaujímalo ako voliť, či už v prezidentských alebo európskych voľbách. Hľadali sme tiež návod na to, ako pribrať, ale aj ako schudnúť či dokonca ako otehotnieť. Úsmevnou, ale ako sa vraví „zo života“, je otázka, ktorá tento rebríček uzatvára: „Ako sa zbaviť mravcov“.
Trendy s výrazom „Ako“
- Ako voliť v eurovoľbách
- Ako voliť v prezidentských voľbách
- Ako pribrať
- Ako schudnúť z brucha
- Ako znížiť tlak
- Ako dopadli voľby
- Ako podať daňové priznanie elektronicky
- Ako vyrobiť šarkana
- Ako otehotnieť
- Ako sa zbaviť mravcov
Najzaujímavejšie trendy vo vyhľadávači Google v roku 2019:
Trendy v kategórii „Udalosti“
- Prezidentské voľby
- Notre Dame
- Eurovoľby
- Fekišovce
- Srí Lanka
- Nehoda pri Nitre
- Štátny smútok
- Pohreb Karla Gotta
- Inaugurácia prezidentky
- Nicki Minaj Bratislava
Trendy v kategórii „Slováci a Slovenky“
- Zuzana Čaputová
- Anton Hrnko
- Attila Végh
- Petra Vlhová
- Štefan Harabin
- Alena Zsuzsová
- Jana Kirschner
- Anna Bubeníková
- Maroš Šefčovič
- Ladislav Nagy
Trendy v kategórii „Smutné odchody"
- Karel Gott
- Cameron Boyce
- Karl Lagerfeld
- Luke Perry
- Dan Nekonečný
- Silvia Petőová
- Niki Lauda
- Keith Flint
- Peter Dudák
- Mária Rumanová
Zoznam všetkých rebríčkov najvyhľadávanejších výrazov za rok 2019 nájdete TU.