Webnoviny - Svet

Ivanovičová nazbierala v Linzi trestný gem

WEBNOVINY.SK

Ana Ivanovičová Foto: SITA/AP LINZ 14. októbra (WEBNOVINY) – V úvode štvrtkového stretnutia Srbky Any Ivanovičovej nasadenej ako siedmej s Češkou Barborou Záhlavovou-Strýcovou v osemfinálovom 2. kole dvojhry na turnaji WTA Tour Generali Ladies v rakúskom Linzi sa udiala kuriózna situácia.

Niekdajšia líderka svetového rebríčka Ivanovičová si hneď po prvej hre, v ktorej si udržala podanie, vyžiadala návštevu šatne. Dostala na to síce povolenie, ale s upozornením, že pôjde o porušenie časového limitu. Srbka napriek tomu odišla a návrat jej trval tak dlho, že výluku stopujúci domáci empajrový rozhodca Daniel Infanger pripísal súperke bez boja gem na 1:1 (5 × 20 sekúnd vyhradených na prestávku medzi výmenami, prvé porušenie znamená len výstrahu). Ivanovičová sa vôbec nenechala vykoľajiť a získala nasledujúcich 8 fiftínov. Napokon zdolala Záhlavovú-Strýcovu hladko 6:3, 6:2.

Podľa pravidiel Tenisovej asociácie žien (WTA) si hráčka môže vyžiadať prestávku na odchod do šatne len medzi setmi alebo pred gemom s vlastným podaním. Odchod pred gemom s podaním súperky, prípadne odchod uprostred gemu s vlastným podaním automaticky spúšťa čas, pred čím rozhodca Ivanovičovú varoval.

Sprievodnou pikantériou je fakt, že komentátori francúzskej verzie televíznej stanice Eurosport sa v priamom prenose spojili so známym arbitrom Kaderom Nounim, aby im vysvetlil nuansy tejto situácie.

SITA

Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM