KURIOZITA DŇA: ZOO Košice zmenila po dvoch desaťročiach svoje logo
Košická zoo vo štvrtok predstavila nové logo. Podľa vedúcej oddelenia vzdelávania a marketingu ZOO Košice Evy Malešovej zmeny, ktorými si zoo počas svojej viac ako 30-ročnej histórie prešla, si vyžiadali nové logo.

„ZOO Košice sa stala jedným z najvyhľadávanejších turistických cieľov východného Slovenska. Zoologické záhrady prešli prerodom, zmenilo sa i ich poslanie. Z miest, kde zvieratá len vystavovali, sa stávajú centrá biodiverzity, ktoré slúžia na záchranu ohrozených druhov. Sú to tiež miesta vzdelávania, kde sa návštevníci učia chrániť prírodu,“ uviedla Malešová s tým, že košickej zoo tento progres pomohol k tomu, že sa stala rešpektovanou organizáciou aj na medzinárodnom poli.
„Vstup do Európskej i Svetovej asociácie zoologických záhrad a akvárií otvoril dvere ďalšiemu rozvoju. Tieto zmeny priniesli so sebou potrebu novej vizáže, ‚outfitu‘,“ povedala na margo nového loga Malešová.
Novinka v košickej zoo: Do zvieracej rodiny pribudol ohrozený druh korytnačky z Indie
Rok v bojnickej zoologickej záhrade: Jej bránami vlani prešlo viac ako 360-tisíc ľudí
V bratislavskej ZOO sa narodilo mláďa oryxa arabského
V novom symbole košickej zoo sa nachádzajú štyri prvky – siluety zvierat v rôznych farbách ovplyvňujúce kolobeh života na zemi – oheň, vodu, zem a vzduch.
Nové logo je v histórii zoo piate v poradí. „To, ktoré sme používali doposiaľ, bolo najdlhšie, približne 20 rokov,“ dodala Malešová.
Foto: ilustračné