Rastislav Búgel Lifestyle

Obchody skúšajú nový TRIK! Všimli ste si to aj vy? Ide o veľké balenia

Obchodníci prišli na nový trik, ako zo zákazníkov dostať viac peňazí. Sledujte, na čo si musíte dať v obchode pozor.

Ilustračný obrázok k článku Obchody skúšajú nový TRIK! Všimli ste si to aj vy? Ide o veľké balenia
Zdroj: Milan Hanzel/Dnes24.sk

Obchodníci na zákazníkov skúšajú nový trik, ako ich prinútiť, aby v predajni nechali viac peňazí. Ako upozorňujú Novinky.cz, využívajú skutočnosť, že si zákazníci zvykli, že sú väčšie balenia potravín a drogérie cenovo výhodnejšie. Ako sa ukázalo, dnes už to platiť nemusí.

Tak toto by ste nečakali

Redakcia portálu uvádza ako príklad jednu z pražských prevádzok, v ktorej aktuálne predávajú 90-gramovú Milku za 30 korún (1,20 eur), no hneď vedľa je 270-gramová Milka za 179 korún (7,18 eur). Keď si to však prepočítate, v prípade, že by ste chceli 270 gramov čokolády, kúpili by ste tri menšie balenia, za ktoré by ste zaplatili 90 korún (3,61 eur), čo je o 89 korún (3,57 eur) menej ako v prípade jedného väčšieho balenia!

Obchodníci sa na to už spoliehajú

„Zákazníci počítajú s tým, že väčšie balenie je výhodnejšie, a zároveň mnoho ľudí nakupuje bez detailnej kontroly cien. Z testov niektorých obchodníkov tak vyplynulo, že keď zvýšia cenu na jednotku pri väčšom balení, väčšina zákazníkov to akceptuje,“ povedal pre server marketingový expert Robert Le Veneur.

Čoraz častejšie si tak v prípade návštevy obchodu treba dať pozor. Napríklad veľké balenia sa dostávajú do akcie menej často, než menšie balenia. "Predajcovia tiež vedia, že zákazníci pri veľkých baleniach na cenu toľko nehľadia,“ dodal.

Server spomína aj iný prípad. Nedávno bola v známom reťazci fľaška známeho českého piva za 26 korún (1,04 eur). Keď ste si však kúpili balenie ôsmich kusov, za jednu fľašu piva ste zaplatili o osem korún (0,32 eur) viac! „Pri rôznych typoch obalov sú však rozdielne aj náklady. Škatuľa na osem fliaš má ale asi sotva hodnotu 64 korún,“ dodávajú Novinky.cz.

Všimne si to niekto?

Predseda spotrebiteľskej organizácie Združenie obrany spotrebiteľov Ondrej Zelenka vraví, že ľudia si pri populárnych výrobkoch dôkladne nepreverujú cenové rozdiely. A predajcovia prišli na to, že ak je niekedy cena za väčšie balenie menej výhodná, takmer nikto si to nevšimne. "Niektorí predajcovia navyše strategicky umiestňujú väčšie balenie popri menších tak, aby pôsobili ako výhodnejšie, aj keď je opak pravdou. Možno sa stretnúť aj s baleniami, ktoré opticky zväčšujú objem balenia bez toho, aby zodpovedajúcim spôsobom narástol skutočný obsah,“ vysvetľuje.

Dobre si kontrolujte ceny

Novinky.cz však dodávajú, že niekedy obchodníci zvolia presne opačnú stratégiu. Napríklad malé balenia nápojov alebo sladkostí môžu mať občas porovnateľnú alebo dokonca aj vyššiu cenu ako väčšie produkty. Pripomína populárnu značky čokolády, ktorú v balení 170 gramov našli v jednej sieti za 60 korún (2,41 eur), no o takmer tretinu väčšia tabuľka bola len o 5 korún (0,20 eur) drahšia.

Prekvapila aj instantná káva, ktorá stála 140 korún (5,61 eur) za dvesto gramov, no o 20 gramov menšie balenie bolo v predaji za viac ako dvojnásobok.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Foto: ilustračné

Mohlo by vás zaujímať:

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM