ELA Správy Technológie

Podsúvajú reklamy na veci, o ktorých sa BAVÍME: Odpočúvajú nás Facebook a Google?

Je možné, že nás odpočúvajú technologickí giganti prostredníctvom smart zariadení, alebo ide iba o náhodu?

Ilustračný obrázok k článku Podsúvajú reklamy na veci, o ktorých sa BAVÍME: Odpočúvajú nás Facebook a Google?
Zdroj: pixabay.com

Určite to poznáte: Rozprávate resp. píšete si s niekým na Messengeri napríklad o tom, že chcete ísť na dovolenku na Maldivy. Alebo sa s niekým bavíte o veľmi špecifickom produkte či službe. Hneď v ten deň na to zrazu zbadáte reklamu na Facebooku. Alebo ná vás vyskakujú dovolenky či články o Maldivách bez toho, aby ste ich predtým cielne vyhľadávali cez Google.

Ako je to možné, ak ste si danú vec ani len nevyhľadávali na internete? Odpočúvajú nás technologickí giganti prostredníctvom smart zariadení, alebo ide iba o neuveriteľnú náhodu?

Magazín Daily Mail prišiel s informáciou, ktorá naznačuje, že technologické spoločnosti odpočúvajú svojich používateľov Môže za to spolupráca s Cox Media Group (CMG).

Odpočúvajú nás?

Informoval o tom web Daily Mail. Ten totiž vyhrabal dokument spoločnosti Cox Media Group, ktorý je smerovaný spoločnosti Meta (Facebook). Ten sa venuje tzv. active-listening softvéru na báze umelej inteligencie, ktorý „v reálnom čase vytvorí analýzu úmyslu“ a to počúvaním toho, čo hovoríte cez smartfón, laptop, alebo iný mikrofón.

„Inzerenti môžu spájať tieto hlasové údaje s údajmi o správaní s cieľom zacieliť na spotrebiteľov na trhu,“ uvádza sa v dokumente. Tento dokument spomína, že CMG ponúka svoje služby spoločnostiam ako Facebook, Google a Amazon.

V tomto prípade však nejde o priame potvrdenie toho, že spoločnosti túto technológiu aktívne používajú.

Marketingový partner Facebooku opísal, ako firma počúva konverzácie používateľov kvôli reklame. Ako uviedol portál Futurism, udialo sa to počas prezentácie potencionálnym zákazníkom.

Je to legálne?

Portál 404 Media informuje, že v uniknutých dokumentoch spoločnosť Cox Media Group (CMG) uvádza, že ich softvér „Active Listening“ (čiže aktívne počúvanie) využíva umelú inteligenciu na „zachytenie údajov o zámeroch v reálnom čase.“

Ako spomenul portál DailyMail, nie je jasné, ako presne odpočúva softvér – či neustále, alebo len v určitých časoch, keď je mikrofón aktívny, napríklad počas hovoru.

„Po spustení táto technológia automaticky analyzuje návštevnosť vašich stránok a zákazníkov, aby neustále podporovala zacielenie na publikum,“ ukazuje prezentácia.

Nie je to prvýkrát, čo mediálna skupina CMG čelí kauze ohľadne hlasového cielenia. 404 media existenciu služby aktívneho počúvania odhalila v decembri 2023.

„Je legálne aby vás telefóny a zariadenia počúvali. Keď nová aplikácia na stiahnutie alebo aktualizácia vyzve spotrebiteľov k viacstranovej zmluve o podmienkach používania, niekde s drobným písmom je často zahrnuté aktívne počúvanie,“ bolo uvedené na blogu Cox z novembra 2023, ktorý je už vymazaný. Na otázky od médií spoločnosť dlhodobo neodpovedá.

Ilustračné foto

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM