Poisťovňa nevyzdvihnuté nemocenské dávky automaticky neposiela: Musíte o ne požiadať
Ak ste si nevyzdvihli nemocenské dávky za predchádzajúci kalendárny mesiac poisťovňa vám ich nepošle automaticky. Musíte o ne znovu požiadať.
Poberatelia nemocenských dávok (materské, nemocenské, ošetrovné) v prípade, že si napríklad z dôvodu odcestovania počas dovolenky nevyzdvihli nemocenské dávky patriace im za predchádzajúci kalendárny mesiac, musia o ich opätovné zaslanie požiadať. Poisťovňa ich automaticky neposiela.
Zasielanie na účet
„Aj z tohto dôvodu odporúčame poberateľom nemocenských dávok vyznačiť vždy v žiadostiach o jednotlivé nemocenské dávky číslo účtu, na ktoré si žiadajú dávky zaslať. Ak číslo účtu neuvedú, Sociálna poisťovňa ich zasiela poštou, čo predlžuje aj čas doručenia,“ radí Peter Višváder, hovorca poisťovne.
Vyplatenie dávok
O znovu vyplatenie dávok, ktoré na pošte neboli vyzdvihnuté v stanovenej lehote, musí poistenec požiadať. Tlačivo je uverejnené na internetovej stránke Sociálnej poisťovne v časti Formuláre a je k dispozícii aj v pobočkách.
Posielanie žiadosti
Vyplnenú a podpísanú žiadosť o opätovné vyplatenie nemocenskej dávky je potrebné doručiť osobne alebo poslať poštou príslušnej pobočke poisťovne, ktorá nemocenské dávky vypláca. Zamestnanec kontaktuje pobočku podľa sídla zamestnávateľa a samostatne zárobkovo činná osoba a dobrovoľne nemocensky poistená osoba v mieste trvalého bydliska.
Foto: ilustračné