SVET O SLOVENSKU: Peugeot stiahne časť výroby z Trnavy späť do Francúzska
Trnavská fabrika musí oželieť časť produkcie modelov Peugeot 208, ktorú materská firma presunie do francúzskeho závodu Poissy. Nie je to však dôvod na smútok.

Automobilová produkcia trnavského PSA Peugeot Citroën stabilne rastie a firme sa evidentne darí. Len v minulom roku vyrobila viac ako 303-tisíc vozidiel, čo bol úctyhodný medziročný nárast o takmer pätinu.
Dobré časy majú pokračovať aj v tomto roku, keď sa odhadovaná produkcia 290 tisíc áut ešte zvyšuje na 315 tisíc. Prečo teda Francúzi presúvajú časť výroby späť domov?
Treba urobiť miesto
S prekvapivou informáciou prišiel francúzsky portál Autoplus.fr: “Citroën práve predstavil svoj nový model C3 a plánuje zvýšiť jeho výrobu v slovenskom závode v Trnave.” Keďže fabrika sa nedá nafúknuť, treba výrobu prerozdeliť. “Aby bolo pre C3 dosť miesta na výrobných linkách, PSA sa rozhodol presunúť časť výroby modelu Peugeot 208 do svojho francúzskeho závodu v Poissy.”
Portál ďalej dodáva, že napriek odľahčeniu náporu na výrobné linky firma zachová nočnú smenu, ktorá mala byť v roku 2017 zrušená. Posilnený závod v Poissy už dnes vyrába modely Peugeot 208 a tiež C3 staršej generácie. Jeho objemy však zďaleka nedosahujú výkon trnavskej fabriky – ročná produkcia je 140 tisíc áut a aktuálne má v budúcom roku narásť na 210 tisíc.
Sme svetoví
Ak je Slovensko v niečom bez preháňania svetové, tak je to určite produkcia áut. V prepočte na tisíc obyvateľov sa ich u nás minulý rok vyrobilo 184, čo je svetový rekord. PSA Peugeot Citroën je na slovenskom trhu už desať rokov a za ten čas z jej liniek zišlo viac ako 2,15 milióna áut.
Získanie nového modelu C3 do Trnavy je bezpochyby úspechom a prejavom dôvery v schopnosti slovenských pracovníkov. Veď C3 je najpredávanejšie auto tejto francúzskej značky. V roku 2018 by jeho produkcia mala už predstavovať polovicu celkovej výroby slovenského závodu.
Slovensko je automobilová veľmoc, čo dokázal aj nedávno ohlásený príchod ďalšieho výrobcu – britského Jaguáru Land Rovera. Experti stále varujú pred prílišnou závislosťou ekonomiky na výrobe áut, ktorá by sa krajine mohla v prípade krízy škaredo pomstiť. Ale ľudia potrebujú prácu a tú zatiaľ vo veľkom nachádzajú práve v zahraničných automobilkách, ktoré sa rozhodli zakotviť na Slovensku.
Ilustračné foto, TASR
