Svet o Slovensku

SVET O SLOVENSKU: Peugeot stiahne časť výroby z Trnavy späť do Francúzska

Trnavská fabrika musí oželieť časť produkcie modelov Peugeot 208, ktorú materská firma presunie do francúzskeho závodu Poissy. Nie je to však dôvod na smútok.

Ilustračný obrázok k článku SVET O SLOVENSKU: Peugeot stiahne časť výroby z Trnavy späť do Francúzska
6
Galéria
Zdroj: TASR

Automobilová produkcia trnavského PSA Peugeot Citroën stabilne rastie a firme sa evidentne darí. Len v minulom roku vyrobila viac ako 303-tisíc vozidiel, čo bol úctyhodný medziročný nárast o takmer pätinu.

Dobré časy majú pokračovať aj v tomto roku, keď sa odhadovaná produkcia 290 tisíc áut ešte zvyšuje na 315 tisíc. Prečo teda Francúzi presúvajú časť výroby späť domov?

Treba urobiť miesto

S prekvapivou informáciou prišiel francúzsky portál Autoplus.fr: “Citroën práve predstavil svoj nový model C3 a plánuje zvýšiť jeho výrobu v slovenskom závode v Trnave.” Keďže fabrika sa nedá nafúknuť, treba výrobu prerozdeliť. “Aby bolo pre C3 dosť miesta na výrobných linkách, PSA sa rozhodol presunúť časť výroby modelu Peugeot 208 do svojho francúzskeho závodu v Poissy.”

Portál ďalej dodáva, že napriek odľahčeniu náporu na výrobné linky firma zachová nočnú smenu, ktorá mala byť v roku 2017 zrušená. Posilnený závod v Poissy už dnes vyrába modely Peugeot 208 a tiež C3 staršej generácie. Jeho objemy však zďaleka nedosahujú výkon trnavskej fabriky – ročná produkcia je 140 tisíc áut a aktuálne má v budúcom roku narásť na 210 tisíc.

Sme svetoví

Ak je Slovensko v niečom bez preháňania svetové, tak je to určite produkcia áut. V prepočte na tisíc obyvateľov sa ich u nás minulý rok vyrobilo 184, čo je svetový rekord. PSA Peugeot Citroën je na slovenskom trhu už desať rokov a za ten čas z jej liniek zišlo viac ako 2,15 milióna áut.

Získanie nového modelu C3 do Trnavy je bezpochyby úspechom a prejavom dôvery v schopnosti slovenských pracovníkov. Veď C3 je najpredávanejšie auto tejto francúzskej značky. V roku 2018 by jeho produkcia mala už predstavovať polovicu celkovej výroby slovenského závodu.

Slovensko je automobilová veľmoc, čo dokázal aj nedávno ohlásený príchod ďalšieho výrobcu – britského Jaguáru Land Rovera. Experti stále varujú pred prílišnou závislosťou ekonomiky na výrobe áut, ktorá by sa krajine mohla v prípade krízy škaredo pomstiť. Ale ľudia potrebujú prácu a tú zatiaľ vo veľkom nachádzajú práve v zahraničných automobilkách, ktoré sa rozhodli zakotviť na Slovensku.

Ilustračné foto, TASR

PSA Peugeot Citroen
6
Galéria
Zdroj: TASR
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM