SVET O SLOVENSKU: Súmrak zlatej éry automobiliek?

Bratislavský Volkswagen musí znižovať stavy pracovníkov. Je to veľká novinka, keďže automobilka pristupuje k takémuto kroku prvýkrát za posledných desať rokov. Odmieta pritom, že by išlo o krízu.

Automobilový priemysel je doslova chrbticou slovenskej ekonomiky a akékoľvek zlé správy z tohto sektora sú preto vnímané s veľkou ostražitosťou. Keď aktuálne bratislavský Volkswagen oznámil, že sa zaobíde aj s menším počtom pracovníkov na svojich linkách, správa ihneď zaujala domáce i zahraničné médiá. Venuje sa jej aj medzinárodná agentúra Reuters.

Žiadne prepúšťanie

Nemecká automobilka uisťuje, že sa nechystá žiadne masové prepúšťanie. “Podnik už nebude využívať približne 500 robotníkov, ktorých si požičiaval z maďarskej fabriky Audi od roku 2016. Zníži tiež počet dohodárov a nebude predlžovať pracovné zmluvy na dobu určitú,” uvádza Reuters.

Volkswagen dnes zamestnáva vo svojom slovenskom závode 14-tisíc ľudí a nie je jasné, o koľko sa tento počet zníži.

Isté je len to, že v tejto chvíli vyhlásili personalisti stopku na ďalšie nábory pracovníkov. “Slovenský závod zníži aj počet pracovných zmien, na ktorých na ktorých sa vyrábajú SUV ako aj lacnejšie rodinné autá vrátane Volkswagenu e-up!,” dodáva Reuters.

Nič hrozné sa vraj nedeje

Automobilka podľa agentúry uisťuje, že znižovanie personálnych stavov neznamená aj pokles výroby. “Znížený pracovný čas bude vyvážený zvýšením technickej kapacity produkčných liniek,” píše Reuters.

Nemecký automobilový gigant sa ešte stále spamätáva z veľkého škandálu s manipulovaním emisných výsledkov dieslových motorov z roku 2015 a práve tieto problémy sa podpisujú pod dnešné dianie. Volkswagen sa snaží financovať náročný prechod na výrobu predovšetkým elektrických a autonómnych áut a s tým súvisí aj cieľ zvýšiť efektivitu výroby o takmer tretinu do roku 2025.

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk