TOS Lifestyle

Už to nie je len súboj Coca-Coly a Pepsi: Medzi nich sa dostal TENTO nápoj a dobýja svet

V súboji dvoch veľkých rivalov vo svete sladených nápojov sa objavil ďalší hráč, ktorý mal ešte nie tak dávno len úzku skupinu konzumentov.

Ilustračný obrázok k článku Už to nie je len súboj Coca-Coly a Pepsi: Medzi nich sa dostal TENTO nápoj a dobýja svet
Zdroj: Unsplash.com

Prekvapenie! Odborný časopis Beverage Digest zverejnil informácie o trhových podieloch, z ktorých vyplýva, že Dr Pepper sa po rokoch postupného zväčšovania svojho trhového podielu v roku 2023 dostal na úroveň Pepsi a stal sa tak druhým najpredávanejším sladeným nápojom na americkom trhu. Upozornil na to spravodajský server CNN.

Ide síce v tomto prípade „len“ o americký trh, ale popularita značky stúpa aj z pohľadu celosvetového trhu.

Pred Pepsi, za Coca-Colou

Dlhodobo patrí prvé miesto Coca-Cole, tá mala minulý rok podiel 19,2 percenta. Dr Pepper je tesne pred Pepsi, pričom majú rovnaký podiel 8,3 percenta. Približne osem percent podielu na trhu majú ďalšie nápoje, ktoré vlastní Coca-Cola a to Sprite a Diet Coke.

Stúpajúcu popularitu korenistého sladeného nápoja Dr Pepper je možné pozorovať už roky. „Kým Dr Pepper získava, Pepsi klesá. A teraz sa obe značky stretli,“ uviedol redaktor Duane Stanford z Beverage Digest v rozhovore pre CNN.

Ešte staršia ako známejší rivali

Spoločnosť Dr Pepper bola založená v roku 1885 v texaskom meste Waco a vznikla tak ešte skôr ako Coca-Cola a Pepsi. Zatiaľ čo obaja koloví giganti spolu v 20. storočí bojovali, Dr Pepper si získal len málo priaznivcov na americkom juhu, ale o to vernejších.

Dlhé roky bol Dr Pepper teda len obľúbeným regionálnym výrobkom, až v 70. rokoch 20. storočia začal prenikať na celoamerický trh a postupne si získaval väčšiu obľubu.

Niektorí odborníci považujú za dôvod poklesu Pepsi na tretie miesto fakt, že firma venovala príliš veľa pozornosti svojim iným produktom, ako sú cereálie, müsli tyčinky či čipsy. Podľa Stanforda sa Pepsi sústreďuje viac na svoje produkty bez cukru, než na tradičnú Pepsi. „V tom momentálne vedú,“ podotkol.

Foto: ilustračné

Mohlo by vás zaujímať:

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM