Väčšina detí trávi čas vonku, 37 % z nich sa stíha venovať záujmovým krúžkom
Deti sú spoločenskí tvorovia a omnoho radšej sa s ostatnými deťmi stretnú osobne, nielen virtuálne prostredníctvom elektronických zariadení. Každý deň vyrazia von 4 z 5 detí vo veku 6-18 rokov a v priemere tak trávia takmer 2 a pol hodiny svojho voľného času.
Mladší sa často vonku hrajú a sú s najbližšou rodinou, starší potom skôr so svojimi kamarátmi. Z výsledkov prieskumu agentúry NMS Market Research pre značku Milka vyplýva, že záujmovým krúžkom sa venuje 37 % slovenských detí, najčastejšie tých na prvom stupni základnej školy, vo väčšej miere dievčatá. Polovica slovenských detí každý týždeň navštevuje športové tréningy.
Krúžky pomáhajú deťom rozvíjať sa
Medzi aktivity zvyšujúce potenciál dieťaťa sa zaraďujú aj záujmové krúžky a učenie. Záujem o krúžky a športy avšak s narastajúcim vekom postupne klesá. Výnimku tvoria len tie jazykové, ktoré sa aj u stredoškolákov tešia podobnému záujmu ako na základnej škole. V Čechách sú krúžky o niečo populárnejšie, venuje sa im až 42 % detí.
„Je alarmujúce, že takmer polovica detí nenavštevuje žiadny krúžok. Je to dané tým, že tieto deti nemajú záujem a trávia čas iným spôsobom, alebo rodičia preferujú iné formy aktivít ako záujmové krúžky. Zdraviu prospešné je, že deti navštevujúce krúžky preferujú tie športové a pohybové. Stretávam sa aj s tým, že deti sa v súčasnosti venujú štúdiu jazykov alebo krúžkom, ktoré sú umelecky zamerané. Častým javom je, že deti, ktoré už navštevujú jeden z krúžkov, si väčšinou pridajú nejaký ďalší a navštevujú ich napríklad tri a viac,“ dopĺňa Lauková.
Článok pokračuje pod obrázkom.
Zabijak času menom moderné technológie
Deti narodené v 21. storočí sú často označované za špecifickú generáciu. Vplyv sociálnych sietí a digitálnych technológií ich sprevádza takmer od narodenia a hrá úlohu v ich dospievaní. V porovnaní s generáciou svojich rodičov sa môže zdať, že dnešné deti strácajú kontakt so skutočnými prežitkami a svoj voľný čas trávia pasívne pri obrazovkách televízií, telefónov či počítačov.
Výsledky prieskumu agentúry NMS Market Research pre značku Milka ale ukazujú, že moderné technológie výrazne ovplyvňujú trávenie voľného času, napr. v porovnaní s dobou pred troma rokmi sa hraniu videohier na prvom stupni venuje 64% detí, častejšie chlapcov.
„Z môjho pohľadu rodinného terapeuta je žiadúce, aby dochádzalo k obmedzovaniu a nastavovaniu pravidiel, čo sa týka hrania videohier a využívaniu elektronických zariadení. U detí sa týmto znižuje koncentrácia, zvyšuje nervozita, správanie detí je agresívnejšie a dochádza k nižšej miere socializácie. Je to akási novodobá droga, ktorá má za následok celkovú únavu, či nesústredenosť, čo sa premieta do celkových výsledkov v škole. Elektronické prostriedky nám majú pomáhať a nie nás obmedzovať. Ide o negatívny fenomén, ktorý obmedzuje deti v celkovom osobnostnom rozvoji,“ uzatvára Lauková.
Ak je aj váš školák malý výmyselník, ktorý rád trávi čas vonku, zaistite mu poriadnu dávku energie s desiatou Milka Oreo Minis. Balíček chrumkavých kúskov Oreo sušienok spolu s najjemnejšou čokoládou Milka poslúži na výlete ako desiata, ktorá najlepšie chutí s blízkymi.
Článok pokračuje pod obrázkom.
O projekte
Prieskum k projektu „Voľný čas slovenských detí“ spracovala agentúra NMS Market Research pre značku Milka. Na online dotazník odpovedalo v priebehu júna 2020 500 respondentov (rodičov detí vo veku 6–18 rokov) zo Slovenska.
V rámci tejto aktivity môžu zákazníci v priebehu augusta získať za nákup produktov určených značiek vo vybraných obchodoch cestovnú fľašu Milka Oreo a iné darčeky do vydania zásob. Pre ďalšie informácie sledujte facebookovú stránku Milky: https://www.facebook.com/Milka.cz.sk.
(PR) – Za obsah a fotografie zodpovedá objednávateľ tejto správy