Ilustračný obrázok k článku Zabudnite na umelé vitamíny: Začnite jesť RYBY! Sú významným zdrojom minerálnych látok
Zdroj: pixabay.com / CC0 1.0

Zabudnite na umelé vitamíny: Začnite jesť RYBY! Sú významným zdrojom minerálnych látok

Ryby by sa mali podávať najmä deťom a vhodné na konzumáciu sú aj pre diabetikov a ľudí trpiacich vysokým cholesterolom.

Magazín
Magazín

Zabudnite na umelé vitamíny: Začnite jesť RYBY! Sú významným zdrojom minerálnych látok

Ryby by sa mali podávať najmä deťom a vhodné na konzumáciu sú aj pre diabetikov a ľudí trpiacich vysokým cholesterolom.

Ilustračný obrázok k článku Zabudnite na umelé vitamíny: Začnite jesť RYBY! Sú významným zdrojom minerálnych látok
Zdroj: pixabay.com / CC0 1.0

Konzumácia rýb aspoň dvakrát týždenne významne prispieva k prevencii kardiovaskulárnych ochorení. Ryby tiež prispievajú k udržiavaniu dobrej pamäte, teda sú prospešné aj pri liečbe alzheimerovej choroby. Na sociálnej sieti to pripomenul Regionálny úrad verejného zdravotníctva (RÚVZ) Bratislava hlavné mesto.

Vhodné pre deti aj diabetikov

Ryby by sa mali podľa RÚVZ podávať najmä deťom, odporúčajú sa najmä pre ich vysoký obsah omega tri a šesť mastných kyselín. Vhodné na konzumáciu sú aj pre diabetikov a ľudí trpiacich vysokým cholesterolom.

„Ryby sú významným zdrojom minerálnych látok, ako fosfor, selén, vápnik, draslík, horčík a železo, čím sa pokryje naša potrebná dávka, ktorú si potom nemusíme dopĺňať prostredníctvom umelých vitamínov,“ poukázal RÚVZ.

Pripomenul tiež, že v morských rybách sa nachádza vyšší obsah minerálov ako v sladkovodných rybách. „Mimoriadne vysoký obsah vápnika majú ryby konzervované, pretože sa väčšinou konzervujú celé, teda mäso aj kosti. Ďalej obsahujú ryby fosfor, horčík, ktorý je potrebný pre nervovú a svalovú činnosť, železo, zinok a meď. Morské ryby sú dôležitým zdrojom jódu, vitamínov A a D,“ dodal RÚVZ.

Prečítajte si aj

Zdroj: TASR
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín