Ilustračný obrázok k článku Fialový zázrak: Baklažán znižuje riziko srdcových chorôb. Na čo si pri ňom dať pozor?
Zdroj: pixabay.com

Fialový zázrak: Baklažán znižuje riziko srdcových chorôb. Na čo si pri ňom dať pozor?

Baklažán vďaka svojmu obsahu vlákniny, flavonoidov a iných antioxidantov pomáha pri úprave hladiny cholesterolu, čím prispieva k ochrane pred srdcovo-cievnymi ochoreniami.

Magazín Lifestyle
Magazín Lifestyle

Fialový zázrak: Baklažán znižuje riziko srdcových chorôb. Na čo si pri ňom dať pozor?

Baklažán vďaka svojmu obsahu vlákniny, flavonoidov a iných antioxidantov pomáha pri úprave hladiny cholesterolu, čím prispieva k ochrane pred srdcovo-cievnymi ochoreniami.

Ilustračný obrázok k článku Fialový zázrak: Baklažán znižuje riziko srdcových chorôb. Na čo si pri ňom dať pozor?
Zdroj: pixabay.com

Baklažán má tiež priaznivý vplyv na hladinu cukru v krvi, pripomenul Regionálny úrad verejného zdravotníctva (RÚVZ) Bratislava hlavné mesto.

Na čo je bohatý?

Baklažán pochádza z juhovýchodných oblastí Ázie. Je to nízkokalorická potravina, ktorá je z veľkej časti tvorená len vodou. „Z minerálov je baklažán bohatý na draslík, ktorý je zodpovedný za prenos nervových impulzov. Obsahuje napríklad i vápnik, horčík a meď, ďalej kyselinu listovú, ktorá je základom delenia a rastu buniek. V baklažáne sa ďalej nachádzajú napríklad aj nevyhnutný vitamín C a vitamín K, ktorý je nevyhnutný na zrážanie krvi,“ spresnil RÚVZ.

Potravina je tiež zdrojom vlákniny a umožňuje strave prechádzať ľahšie cez tráviaci trakt. Je výborným zdrojom flavonoidov.

Ideálna vláknina

„Flavonoidy majú antioxidačné účinky a sú dôležité na zníženie krvného tlaku, čím pomáhajú pri ochrane pred rizikom vzniku srdcovo-cievnych chorôb,“ spresnil RÚVZ.

Baklažán obsahuje nasunín, ktorý chráni membrány buniek mozgu pred poškodením voľnými radikálmi a tým pomáha zlepšovať kognitívne funkcie mozgu, ako sú pozornosť a pamäť.

Vláknina v baklažáne môže napomáhať znížiť hladinu cukru v krvi spomalením rýchlosti trávenia a vstrebávania cukru v tele, čo udržuje hladinu cukru v krvi na stabilnej úrovni.

Ako ho skladovať?

„Na konzumáciu sú baklažány vhodné vtedy, keď sú pevné s hladkou lesklou šupkou. Nesmú byť však priveľmi tvrdé a po zatlačení by sa v pokožke mala objaviť mierna preliačina. Treba si dať obzvlášť pozor na nezrelé plody, ktoré po prerezaní v strede ešte majú zelenú dužinu,“ zdôraznil RÚVZ.

Potravina je citlivá na zmeny teploty a preto by mala byť skladovaná v chladničke len niekoľko dní.

Redakcia radí: Ochutnajte zapečený fenikel a baklažán! Ak radi experimentujete s vegetariánskymi výrobkami, hľadáte niečo bio, zdravé a zaujímavé zároveň, potom by ste nemali obísť tento recept.

Prečítajte si aj:

Zdroj: TASR
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín