Jaguar výstavbu automobilky nezastaví, možno u nás bude vyrábať slávny Defender
Výstavba závodu Jaguar Land Rover v Nitre nie je ohrozená. Spoločnosť portálu nitra.dnes24.sk potvrdila, že blížiace sa referendum v Británii ich investíciu neovplyvní. Britské médiá špekulujú o tom, že by sa u nás mohol vyrábať slávny model Defender.
Tvrdenia agentúry Reuters o tom, že spoločnosť Jaguar Land Rover pozastavila práce na výstavbe závodu automobilky v Nitre sa nezakladajú na pravde. Potvrdili nám to priamo na tlačovom oddelení spoločnosti Jaguar Land Rover.
Ideme ďalej podľa plánu
„Naše plány pre závod na Slovensku pokračujú dobre a budú pokračovať bez ohľadu na to, aký výsledok prinesie v tomto týždni referendum,“ povedala Lisa Palmer z tlačového oddelenia spoločnosti Jaguar Land Rover. Tvrdenia agentúry Reuters označila za špekulácie.
Spoločnosť MH Invest, ktorá zabezpečuje výstavbu závodu automobilky tiež odmietla tvrdenia o pozastavení prác. „Jaguar Land Rover v súvislosti s blížiacim sa referendom na túto tému neprehodnocuje svoju investíciu na Slovensku a všetky práce pokračujú podľa harmonogramu,“ uviedla spoločnosť MH Invest.
PREČÍTAJTE SI AJ: SVET O SLOVENSKU: Naša krajina sa dostala do svetového výberu korupčných káuz
Britské médiá špekulujú o Defenderi
Slávny hranatý off-road Defender sa vyrábal celých 68 rokov a za ten čas sa stal jedným z britských symbolov. Produkcia bola vždy v anglickom sídle Land Roveru Solihulle. Aj preto bude pre Britov veľmi ťažké presunúť jeho výrobu do zahraničia.
Zrejme to však bude nevyhnutné a cieľovou krajinou má byť práve Slovensko. Píše o tom britský portál Autocar.co.uk.
Smer Slovensko
“Ešte nie je isté, aké modely sa budú vyrábať na Slovensku, ale otvorenie tamojšieho závodu v roku 2018 je veľmi blízko k štartu výroby nového Defendra,” píše portál Autocar.
Nová fabrika v Nitre má zamestnať takmer tritisíc ľudí a ročne vyrábať 150 tisíc kusov. “Bude to high-tech závod schopný vyrábať autá s hliníkovou karosériou a preberie časť výroby zo Solihullu.”
Portál dodáva, že vo Veľkej Británii sa vedie veľká debata, či by sa nový Defender mal vyrábať v zahraničí. Zástancovia tejto myšlienky tvrdia, že žijeme v globálnom svete a autá sa môžu vyrábať kdekoľvek. Oficiálna verzia vedenia spoločnosti zatiaľ znie, že túto možnosť práve vyhodnocujú.
Len s ťažkým srdcom
“Defender sa ako britská ikona vyrábal 68 rokov na domácej pôde, takže odpor presunúť jeho výrobu do zahraničia, zrejme na Slovensko, je pochopiteľný,” píše Autocar.
Lenže nový model má byť “relatívne lacné auto” a ročná výroba sa odhaduje na zhruba 50 tisíc kusov. Preto pre vedenie spoločnosti bude prioritou efektivita takejto výroby, čo nahráva Slovensku s nižšími výrobnými nákladmi.
PREČÍTAJTE SI AJ: Výrobky z ovčieho a kozieho mlieka sú bezpečné. Vírus od kliešťa v nich nebol
Posledný Defender zišiel z výrobných liniek v januári tohto roku. Dôvodom však nebol nezáujem zákazníkov, ale moderné technické a bezpečnostné normy, ktoré konzervatívne auto navrhnuté v štyridsiatych rokoch minulého storočia už nespĺňalo.
Jeho nová podoba už má byť úplne iná. Auto príde o svoj rámový podvozok, tuhé nápravy a celkovo má byť menej drsné. Spoločnosť verí, že sa stretne s rovnakým záujmom ako jeho starý predchodca. Celkovo sa ho od roku 1948 predali dva milióny kusov. Cena jubilejného posledného exempláru sa vyšplhala na 400 tisíc libier.
ZDROJ: Lucia Šútorová a www.dnes24