Zo Slovenska

Grid karty KONČIA: Klienti si musia po novom aktivovať nový prístup

Po aktivovaní prihlásenia si klient môže spravovať svoj profil sám. Môže si zmeniť heslo v záujme ochrany pred zneužitím, alebo si ho obnoviť, ak ho zabudne.

Ilustračný obrázok k článku Grid karty KONČIA: Klienti si musia po novom aktivovať nový prístup
Zdroj: Facebook.com/Sociálna poisťovňa

Sociálna poisťovňa (SP) vyzýva klientov, ktorí sa prihlasujú do e-služieb s Grid kartou, aby si aktivovali nový bezpečný prístup, Grid karty totiž budú končiť. Informovala o tom vo štvrtok hovorkyňa SP Zuzana Dvoráková.

Nové prihlasovanie

„Grid karty už SP nevydáva a ku koncu roka ukončí ich používanie. Všetci klienti sa po novom budú prihlasovať pomocou mena, hesla a mobilnej aplikácie, alebo s elektronickým občianskym preukazom (eID),“ zdôraznila hovorkyňa.

Prechod na nový spôsob prihlásenia sa týka zamestnávateľov – pre službu Odvádzateľ poistného, samostatne zárobkovo činných osôb (SZČO) – pre službu Saldokonto a fyzických osôb – pre službu Individuálny účet poistenca.

„Pre nový prístup do e-služieb si používatelia jednoducho stiahnu jednu z aplikácií FreeOTP, Google Authenticator alebo Microsoft Authenticator do svojho smartfónu,“ uviedla hovorkyňa. Ako ďalej vysvetlila, klienti si potom pomocou aplikácie nasnímajú QR kód z e-služieb (ak sa aktivujú prvýkrát, pozn. red.) a aplikácia im vygeneruje jedinečný kód, ktorým sa overí ich prístup. Pri každom ďalšom prihlásení pomocou mena a hesla vyzvú e-služby používateľa, aby zadal jedinečný kód z mobilnej aplikácie, a potom ho presmerujú do prostredia e-služieb.

Spravovanie profilu

Dvoráková dodala, že po aktivovaní tohto prihlásenia si klient môže spravovať svoj profil sám. Môže si zmeniť heslo v záujme ochrany pred zneužitím, alebo si ho obnoviť, ak ho zabudne. V takýchto prípadoch už nebude musieť navštíviť pobočku SP, ako to bolo donedávna napríklad pri strate Grid karty. „Nový prístup predpokladá, že klient využíva jedinečnú e-mailovú adresu, ku ktorej nemá prístup iná osoba. Ak tú istú e-mailovú adresu využíva viacero klientov, upozorní ich na to správa v e-službách,“ upozornila hovorkyňa.

Pre používateľov e-služby pripravila SP aj dva návody, podľa toho, či je klient úplne novým používateľom e-služieb, alebo si len mení prihlasovanie. Dostupné sú na webovom sídle poisťovne.

Prečítajte si aj

Zdroj: TASR
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM