Ilustračný obrázok k článku Jedlé gaštany majú toľko vitamínu C ako citrón. V surovom stave ich ale nejedzte!
Zdroj: TASR/Erika Ďurčová

Jedlé gaštany majú toľko vitamínu C ako citrón. V surovom stave ich ale nejedzte!

Gaštany majú lahodnú, jemne sladkú chuť a sú nielen veľmi chutné ale i bohaté na živiny. Je možné pridať ich do šalátov, plniek, polievok aj dezertov.

Magazín Lifestyle
Magazín Lifestyle

Jedlé gaštany majú toľko vitamínu C ako citrón. V surovom stave ich ale nejedzte!

Gaštany majú lahodnú, jemne sladkú chuť a sú nielen veľmi chutné ale i bohaté na živiny. Je možné pridať ich do šalátov, plniek, polievok aj dezertov.

Ilustračný obrázok k článku Jedlé gaštany majú toľko vitamínu C ako citrón. V surovom stave ich ale nejedzte!
Zdroj: TASR/Erika Ďurčová

Gaštany sú zdrojom vitamínov ako vitamín C a vitamíny skupiny B. Taktiež sú aj zdrojom minerálov ako draslík, meď, horčík a taktiež obsahujú vlákninu. Konzumácia gaštanov posilňuje imunitný systém. Na sociálnej sieti to uviedol Regionálny úrad verejného zdravotníctva (RÚVZ) Bratislava hlavné mesto.

Pomoc v prevencii zápchy

Gaštany tiež prispievajú k podpore zdravého srdcovo-cievneho systému tým, že draslík a horčík nachádzajúce sa v gaštanoch, pomáhajú regulovať krvný tlak. „Konzumáciou gaštanov podporujeme zdravú funkciu mozgu, keďže gaštany sú bohaté na vitamíny skupiny B, ktoré sú priamo spojené so správnym neurologickým vývojom a funkciou. Okrem toho draslík pomáha zvýšiť prietok krvi do mozgu a podporuje tak zdravie nervového systému,“ vysvetlil RÚVZ.

Vláknina obsiahnutá v gaštanoch pomáha v prevencii zápchy a plody tiež pomáhajú pri kontrole hladiny cukru v krvi. „Hoci gaštany obsahujú väčšie množstvo sacharidov, vláknina v nich obsiahnutá zaisťuje, že telo sacharidy vstrebáva pomaly a tým pomáha zabrániť prudkému nárastu hladiny cukru v krvi,“ spresnil RÚVZ.

Surové ich nekonzumujte

Gaštany sú dobré aj pre zdravie kostí, keďže meď je dôležitá pri absorbovaní železa, ktoré je nevyhnutné pre rast a vývoj kostí a horčík je potrebný na podporu ich minerálnej hustoty.

„Surové gaštany však obsahujú vysoký obsah trieslovín, čo môže u osôb na ne citlivých spôsobiť tráviace problémy alebo iné komplikácie, najmä u ľudí s ochorením pečene alebo obličiek. Preto je lepšie ich tepelne upraviť,“ upozornil RÚVZ. Gaštany je možné pridať do šalátov, plniek, polievok a dezertov.

Ilustračné foto

Prečítajte si aj

Zdroj: TASR
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín