Ilustračný obrázok k článku Mrazivá pravda o Black Friday. Toto vám obchodníci nepovedia!
Zdroj: TASR/AP

Mrazivá pravda o Black Friday. Toto vám obchodníci nepovedia!

Už o chvíľu vypukne najväčší sviatok zliav za celý rok. Obchodníci sľubujú zákazníkom super akcie, ktoré majú znížiť ceny až o 80 %. Ale je to naozaj tak?

MI Ako ušetriť
MI Ako ušetriť

Mrazivá pravda o Black Friday. Toto vám obchodníci nepovedia!

Už o chvíľu vypukne najväčší sviatok zliav za celý rok. Obchodníci sľubujú zákazníkom super akcie, ktoré majú znížiť ceny až o 80 %. Ale je to naozaj tak?

Ilustračný obrázok k článku Mrazivá pravda o Black Friday. Toto vám obchodníci nepovedia!
Zdroj: TASR/AP

Fejkové zľavy

Predajcovia veľmi dobre ovládajú psychológiu predaja. Vedia, že cenovka s veľkou zľavou pôsobí na zákazníkov priam magicky. Majú pocit, že za výhodnú cenu získali mimoriadne hodnotný tovar, ktorý by inak stál raz toľko. Lenže realita býva častokrát iná.

„Internetové e-shopy väčšinou inzerujú až 80 % zľavy, v priemere na stránke potom uvádzajú akcie okolo 30 %, ale reálne zľavy sú len okolo 10 % – 20 %,“ píše český porovnávač cien apify.com.

Hovorí, že mnoho e-shopov využíva fejkové, teda falošné, zľavy, ktoré sú umelo nafúknuté. V niektorých prípadoch je to zámer, keď predajca najprv tovar umelo zdražil a následne ho dal do fantastickej zľavy. Výsledná cena po zľave však môže byť rovnaká alebo ešte aj vyššia.

Portál pridáva aj jeden príklad, keď predajca uvádzal pri polovici svojich produktov zľavu v priemere 44 %, ale reálne to bolo len 1 %. Ide o výpočet na základe dlhodobého sledovania ceny daných tovarov a ich porovnávanie s cenami u konkurenčných predajcov.

„Takmer neexistuje e-shop, ktorý by pôvodné ceny neupravoval tak, aby zľava vyzerala poriadne veľká,“ potvrdzuje aj Techbox.

Využite skutočné zľavy!

Existuje však aj spoľahlivý návod, ako prejsť nepoctivým predajcom cez rozum a využiť len skutočné zľavy. V prvom rade by zákazníci nemali podliehať lákavým akciám a nakupovať s rozumom. Najlepšie je rozmyslieť si niekoľko týždňov pred Black Friday, čo presne chce človek kúpiť.

Následne by si mal dlhší čas sledovať vývoj ceny vybraného tovaru a keď sa konečne dostane do zľavy, porovnať si výslednú cenu so svojimi záznamami. Vždy sa tiež oplatí tesne pred kúpou overiť si cenu vybraného tovaru u konkurencie.

Článok vznikol v spolupráci s mobilným operátorom 4ka.

Šetrite svoje peniaze

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín