Na vlaky z Bratislavy do Košíc čaká nový TUNEL: Prvým bude tento RÝCHLIK! FOTO
Železničný tunel Milochov v Považskej Bystrici spustili do prevádzky. Prvý vlak s cestujúcimi ním prejde vo štvrtok nadránom.
Prvý vlak s cestujúcimi prejde cez nový železničný tunel Milochov v rovnomennej považskobystrickej mestskej časti vo štvrtok (16. 12.) nadránom. Informoval o tom hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Tomáš Kováč.
Nočný rýchlik
„V stredu boli cez železničný tunel Milochov naplánované skúšobné jazdy na zabezpečenie poznania traťových pomerov. Prvý vlak s cestujúcimi, ktorý tunelom prejde, bude nočný spoj R 615 Tatran Zemplín z Bratislavy do Humenného, ktorý bude pri Považskej Bystrici asi o jednej hodine po polnoci,“ ozrejmil hovorca spoločnosti.
„Od štvrtka už budú cez tunel prechádzať spoje podľa platného cestovného poriadku,“ uviedol Kováč.
Projekt
Tunel Milochov je súčasťou modernizácie 16-kilometrového úseku železnice Púchov – Považská Teplá, celá stavba je najnáročnejšou železničnou stavbou v histórii ŽSR. Jej súčasťou sú dva tunely – Diel (1081 metrov) a Milochov (1861 metrov), mosty ponad Váh a inundačný kanál v Púchove a železničný most ponad Vodné dielo Nosice s celkovou dĺžkou viac ako 650 metrov.
Modernizácia je financovaná z Kohézneho fondu EÚ. Projekt bol na národnej úrovni zo strany Ministerstva dopravy a výstavby SR schválený v septembri 2018 a následne v júni 2019 schválený Európskou komisiou.
Celková výška nenávratného finančného príspevku je viac ako 335 miliónov eur, z toho zdroje EÚ sú vyše 285 miliónov eur.
Viac správ zo Slovenska
Najväčšia investícia
„Ďalšie dobré správy pre slovenské železnice. V noci vyrazí prvý vlak po novej modernizovanej trase z Púchova do Považskej Bystrice po prvej traťovej koľaji. Spolu s tunelom Diel a mostom cez vodnú nádrž Nosice prinesie modernizácia cestujúcim rýchlejšie cestovanie a úsporu času,“ uviedol súčasný štátny tajomník Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky Jaroslav Kmeť na sociálnej sieti.
„Úsek Púchov – Považská Teplá bude skrátený až o tri kilometre, z 19 na 16!“ dodal štátny tajomník.
Na záver statusu ešte Kmeť doplnil: „Modernizácia úseku predstavuje najväčšiu investíciu v histórii samostatných železníc a zároveň je to aj najnáročnejšia železničná stavba v histórií Železnice Slovenskej republiky – ŽSR. Modernizácia tohto úseku je financovaná z Kohézneho fondu EÚ v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.“
FOTO: ilustračné
Ďalšie aktuálne a zaujímavé správy z domova a zo sveta nájdete aj na našej stránke Dnes24 a Facebooku.
Ďalšie zaujímavosti, novinky a správy z regiónov klikajte na: Bratislava24, Trnava24, Nitra24, Trenčín24, Bystrica24, Košice24, Poprad24, Prešov24, Žiar24, Považská24, Rožňava24, Michalovce24, Žilina24.
Pozrite si nový tunel Milochov.